torsdag 10 juli 2014

Smultronställen...

...finns det gott om i vårt vackra land...och med tips från flera bloggare har jag kunnat sammanställa årets lista, för tredje året i rad...
...smultronställen kan vara en mysig butik, en vacker miljö, ett trevligt café eller matställe, ett härligt ställe för övernattning, en kul loppis...you name it! Klicka på länken nedan, kanske får ni tips om något spännande ställe att besöka och om ni hittar något nytt smultronställe när ni färdas på vägarna under sommaren, mejla mig gärna så fyller jag på listan...



Varma sommarkramar,
Regina

23 kommentarer:

Marie maräng sa...

Vilken fin bild!
Men vad bra med en smultronställe lista.. det tackar jag för!

Önskar dig en fin fin helg!
Kram Marie

Rosa i huset i vitt sa...

Superbra med listan
kram Rosa

Margot sa...

Härligt med listan, Tack!
Ha det gott!
Kram Margot

Rost och rädisor sa...

En riktig sommarbild. Tackar för tipsen.
Anette

lisashus sa...

Härligt med alla fina smultronställen! Tack för att du förmedlar!
Ha en fortsatt skön sommar!
Kram
Lisa

Meta sa...

Du är ju för snäll som fixar det åt oss. Tack snälla du. Nu skall jag sätta mig och spana på nåt kul i sommar. vi bygger så nån lång resa blir det inte.
Önskar dig en skön sommar
Kram Meta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Toppenbra, hänvisar alltid till din lista när någon vill ha utflyktsmål.
Kramar/AM

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Glömde skriva att jag har din bild i högerkanten, den är sommar, så fin!
Kram/AM

Hanna sa...

fin bild och så bra gjort

House and Garden by Bia sa...

tack för dom smultron ställena...men visst finns det smultron ställen här i Medelpad där jag bor ???...ta bara Alnö där jag befinner mej nu, finns mycket fint att se här, även utanför och i Sundsvall!!...såg inte att du hade med nåt i Medelpad, hihi...men det finns mycket att se häromkring;))...ha en fin dag
Kram bia

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Tusen tack för den fina listan på Smultronställen! Ska skriva ut den och ha i handväskan.
DET vore verkligen jätteroligt om du kom till butiken, skulle vara så kul att träffas "på riktigt". Tyvärr så måste vi ha stängt så här länge i sommar eftersom hyresvärden håller på och renoverar taket. Högt i tak, sprucket och trasigt så ett drygt jobb som tar sin tid.

Önskar dig en skön fortsättning på den härliga, soliga sommaren
Kramar Anncathrine

House and Garden by Bia sa...

Hej igen Regina!
Det finns så många ställen här i Medelpad, så jag vet inte var jag ska börja...jag har en hel tidning framför mej som heter Sommar i Medelpad...men på Alnö finns ett fiske läge som heter Spikarna, jätte mysigt ställe och nära där finns ett matställe, Hamnstugan. Igår var vi på ett annat matställe Piren , här på ön.....Merlo Slott är värt ett besök, Järkvissle trollby i Liden Museum, kafè, naturstig. Norra stadsberget i S-svall (lilla skansen). Södra stadsberget. Vindhem (Alnö) skärgårdskrog. Jag återkommer, ska försöka ta reda på hur du hittar tidningen på nätet ;))
Må så gott!
kram

House and Garden by Bia sa...

Det är mycket nu, hihi...
Jag har hittat tidningen på nätet, och om du vill och har lust och framförallt tid...så kan du googla på Sommar i Medelpad ;)...det här var ju bara ett litet förslag ;)...tyvärr finns inte allt med tycker jag...
Hej då min vän...nu ska jag fortsätta städa och sen gå ut i solen ;))

Home Bohemia sa...

Hej Regina,
Nu har jag gjort ett inlägg om mitt Smultronställe på bloggen som heter "Berget-Orangerie" och ligger i utkanten av Kinnekulle i Västergötland. Det är en Restaurang, Café och Inredningsbutik mitt ute på landet...otroligt mysigt!!! Kram o ha en bra helg/Maria

Villrose sa...

Spennende med sånne jordbærsteder, som vi sier....

Lilasesazuis sa...

Seu blog é maravilhoso!

beijos,

Lígia

Nyanser av vitt sa...

Tack för ännu en bra lista. Kommer du ner till Violans sommarmarknad nästa lördag?
Kram Agneta

HWIT BLOGG sa...

Ja nu lär jag väl hålla mig på ön denna sommar men din lista sparar jag! Jättebra idé detta med smultronställen Regina...
Ha en skön kväll!
Kram,
Titti

Anonym sa...

Toppen med en lista på smultronställen, snart semester... skall kolla listan.
Kram Birgitta

Fågel Blå sa...

Tack goa snälla du för detta blir så glad skall du veta!
Och hoppas det hittar hit en massa goa besökare!
Hoppas din kväll blir fin!
Kramar Kathrine

Snäckskalsdalen. sa...

Din lista är helt fantastisk och jag önskar att vi reste runt lite mer i vårt land, men det vill sig inte riktigt, men kanske, kanske. Listan sparar jag i alla fall, den är mycket värdefull! Tack!
Agneta kram

linnea-maria sa...

Vilken fin idé. Ibland behöver man inte alls ta sig långt för att upptäcka nya saker. Jag bor utanför falun och jag tycker sidan av stan har nästan allt :)

Sofia sa...

Så fin bild... =)
Ja, mitt tips var ju Stegareds café som jag gjorde ett inlägg om för ett tag sedan. Kommer inte i håg i fall du redan sett det eller inte...annars, gå in och kika!
Kramis Ha det gott!
Sofia