lördag 18 januari 2014

Att resa...

...är underbart. Förväntningarna innan resan, själva resan och sedan tiden efter...då man kan titta på bilder och minnas...dofter, känslor, solens värme mot huden, vinden, ljuden...här kommer en kavalkad med fler bilder...
...häftiga träd och planteringar i Downtown...
...pelikaner...
...en vacker svärdfisk i emaljerad plåt, den är ca 2m hög... 
...lite bling bling som glittrar och lyser när mannen cyklade...
...några fler bilder från parken med statyer i Key West...visst ser de verkliga ut...
...Plymouth Congregational Church i Coconut Grove...byggd av korallsten i slutet av 1800-talet...
...denna vackra och tankeväckande staty finns utanför Bilmore Hotel i Coral Gables, jag har inte lyckats hitta namnet på konstnären...
...vi gjorde även ett besök i Little Havana. Utanför sin butik sitter Pedro Bella Sr. som han gör de flesta dagar. I butiken tillverkar man riktiga kubanska cigarrer, det doftade så gott där inne...
Jag ska försöka bli bättre på att besöka era bloggar, det har varit alldeles för lite av det den senaste tiden, kan inte fatta att januari snart är slut?! Önskar er en riktigt skön helg, själv är jag igång och jobbar sju dagar i veckan...
Kram,
Regina


18 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Ja det får nog bli Key West nästa gång! Ser underbart ut...
Ha en skön helg vännen!
Kram Titti

House and Garden by Bia sa...

Härliga bilder.....vilken kontrast till dagens väder här hos oss iaf....här snöar det och är -6 grader ;)))....ha en fin helg!
Kram bia

G:a Affären sa...

Kul och uppskattat att få ta del av din resa med härliga bilder! Kul med de dansande paren, det har snurrats mycket när de tappat både hatt och bukett.
Lyfter blicken och ser ett vintrigt landskap här utanför, och solen. Jag är så lycklig över ljuset!

Önskar dig en fin helg!
Kramar
Cia

Ett ögonblick sa...

Hejsan Regina!!
Ja vart tar tiden vägen...det blir inte alls så många bloggbesök som jag egentligen vill och ibland blir det bara en titt utan kommentar. Det känns lite futtigt, för jag vet själv hur glad jag blir när någon skrivit.
Resa är tyvärr inte riktigt min grej, jag är hemmakär!! och vi har alltid så mycket att pyssla med så resor har inte riktigt fått plats i vårt liv...inte än;)
Pedro Bella Sr skulle min man gärna besökt, det kan jag garantera för cigarrer är en av livsnjutningarna i makens liv, cigarrer och whisky.
Vilken söt liten lilleman, livets efterrätt, barnbarnen.
Tack för vackra bilder!!
Ha en trevlig helg och var rädd om Dig!!!
kramar lisa

lisashus sa...

Härliga bilder att njuta av när snön yr utanför fönstren!
Ja, så fint att kunna ta fram och minnas igen, det blir ju som att resa lite en gång till kan jag tro.

Ha en fin lördagskväll!
Kram
Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Foton är bra resminnen, så roligt och titta på när man kommer hem.
Och om sex veckor är det mars, då vill vi ha takdropp.
Ha en skön helg
Kramar
AnnaMaria

Meta sa...

det är så härligt att få se dina och andras resor, får bra tips och glädjas över att få se bilder från olika ställe.
Träden var ju bara så kul att se.
Ha en fin lördagskväll
Kram Meta

Vita Falkens Lantliv sa...

Vilket äventyr och vilken resa du har gjort! Minnen för livet :)

Kram Susanne

Geli sa...

Dear Regina!
What a beautiful travel ...
Thanks for your wonderful photos!
I wish you a very happy weekend with your family!
With love,
Geli

Huset bakom lindarna sa...

Nu fick jag också drömma mej bort en stund från vinterkylan! Tack för att du delade med dej till en som inte är ute och reser så ofta!
Kram/Finas mammis

linnea-maria sa...

Vilka vackra bilder! Jag längtar efter att få resa till Edinburgh snart :)

Ezter sa...

Fina bilder! Kul för en icke-resvan att se! Nog har januari gått fort! Det är rätt hemskt egentligen!

Tulipa sa...

Åh vilka ljuvliga resebilder att vila ögonen på när vintern är som kallast!!

Och tiden den tiden, nej vart tar den vägen...

En liten kram från mig kommer i alla fall här!

Kram Mariette

Elisabeth sa...

jobba sju dagar i veckan, oj oj då.. det lät inte bra, hoppas att jobbet ditt är roligt till 100% :)

vinter är nu här och det känns toppen !!

Hoffmans Design sa...

Vilka härliga bilder och pelikaner som Fredrik gillar måste skicka den till han.

Ja du till slut så kom man hem men att man måste ringa efter att dom skall sanda backen fast att man betalar. Inte bara en gång utan 2 gånger han sandade bara halva backen. Ojojoj vart e vi på väg.

Jag vill också till USA hoppas det blir snart.

Kram på dej Antonija

Marie maräng sa...

Härliga resebilder!
Jag längtar verkligen efter en resa det var 3 år sedan sist..

Önskar dig en fin start på veckan!
Kram Marie

Snäckskalsdalen. sa...

Nu har jag läst ikapp mig och vilken fantastisk resa ni varit på och så fina bilder, jag älskar resereportage, det är så givande att se andra miljöer och hur det ser ut i någons kameralins, någon man "känner".
Ni verkar ha haft det härligt och bott på mysigt hotell och gjort härliga utflykter, det bästa som finns.
Det får gärna bli väldigt många delar på denna resa. Ytterligare alltså.
Agneta kram

Maria sa...

Vilka härliga inspirationsbilder... tack för att du delar med dig till oss!!!

Ja tänk vad januaridagarna har gått fort. Jag försöker att ta in tiden på ett klokt och inte allt för stressigt sätt, men det ligger en utmaning i det!

Och du jobbar sju dagar i veckan... jag hoppas att du hinner vila och återhämta dig!!!

Tack för dina ord inne hos mig!
Kram♥ Maria