onsdag 29 januari 2014

Potta

Nu har vårlökarna hittat hem hit. Längtan efter våren blir större nu när ljuset återvänder...köpte både krokus och pärlhyacinter...vita...visste inte att de vita pärlhyacinterna har så ljuvlig doft...
...köpte flera krukor med pärlhyacinter som jag planterade i en gammal porslinspotta som jag fyndade för en liten penning på loppis...
...det är roligt med någon ny (gammal) sak och blommor då gör jag om lite här och där. Tyvärr har tiden inte räckt till att fixa hemma så mycket som jag önskat...förutom massor av jobb har maken har fyllt jämt. Resan till Miami var min present, men den betydde inte att jag slapp ställa till med kalas för släkt och vänner. Det roliga var att maken inte förväntat sig det, så jag ordnade med ett överraskningskalas med mat och tårta...det blev väldigt lyckat...
...något annat roligt som hänt är att Lilleman (yngsta barnbarnet) nu kan gå...en förmiddag tog han sina första steg och på eftermiddagen var det som han inte gjort något annat...
Det var många av er som gillade mina kottljuslyktor och undrade var jag hade köpt dem, de finns på Blomsterlandet.
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram,
Regina

30 kommentarer:

Meta sa...

Det blir raka vägen dit i morgon då , men de är säkert slut. Pottan var ju så fin och du det är kul med kalas och överraska andra.
Ha en fin dag i morgon
Kram Meta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vårlökar ska inhandlas här också, det är så fint inne i kruka nu när man väntar på vår. Roligt med kalas även om det är väldigt mycket fixande.
Kramar/AM

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så vackert! Det är en alldeles speciell känsla när man köper hem de första vårlökarna... längtan till våren är alltid ganska stark så fort julen är över! I år fokuserar jag dock på snön ytterligare några dagar! (Tjejvasan) men några Pärlhyacinter borde jag snappa upp i farten hemåt idag! Älskar dem.

Å så kul med barnbarn och att få uppleva alla de där stora ögonblicken igen!!
Ta hand om dig, kram Monica

lisashus sa...

Så vackert med de första pärlhyacinterna och din potta är otroligt vacker!

Så ljuvligt att kunna följa ditt barnbarns framsteg!
Kram
Lisa

House and Garden by Bia sa...

Så fint det blev....och pärlisar...härlig vårblomma;)
Kram bia

Fågel Blå sa...

Härliga bilder från dej, så fint med vårlökar i den gamla pottan!
Önskar dej en fin Helg
Kramar Kathrine

Rosa i huset i vitt sa...

Så fin med vårblommorna
ha en bra helg
kram Rosa

annika sa...

Du är bra på att fixa till det så fint.
Liten sötis som redan går! Underbara barnbarn. Vi väntar på nr två som kommer i maj/juni.

Ha en fin helg och hälsa maken med ett stoooort Grattis

Kram
annika

HWIT BLOGG sa...

Det var verkligen kul att prata med dig i veckan och i dina bilder syns inte ett spår av stress hi hi!
Härligt med alla vårblommor nu och pottan var läcker...
Ha nu en skön helg! Vila & njut!
Varm kram,
Titti

Ett ögonblick sa...

Åh, det visste jag inte heller, att de vita pärlhyacinterna doftar. Krokus och de små pärlorna ger hopp om vår... Jag ska också köpa lite vårlökar nu för jag har rensat ut bland mina krukväxter, lite nytt och fräsch behövs. Vilken jättesöt liten potta!!
Visst är det kul med kalas! men jag är så ruskigt dålig på att planera och blir så stressad när vi ska ha bjudning att det för det mesta bara känns jobbigt. Gillar däremot spontanbesök, känns mer kravlöst för mig.

Ha en fin helg!
kram lisa

Gamla Posthuset sa...

Jättefint med Pärlhyacinter! :)

Önskar dig en fin lördag!
Kramen
Ina

Blommiga Rutan sa...

Hej Regina!

Tack för din kommentar. Ja, att leva här och nu borde man nog träna mera på. Håller med dig om det. Tycker att det bara är när jag är tillsammans med lilla barnbarnet Selma som jag lyckas med det.
Underbart med pärlhyacinter i din vackra potta! Sååå fint och så vårigt!

Fin helg till dig
Kramar Anncathrine

Katta sa...

Verkligen fint med pärlisarna i pottan och så vacker pottan är. Vilken härlig resa ni gjort! Vilken lyckans man du ar som fick den :) Kram Katta

Lissboden sa...

Hej Regina!
Så mycket fint du visar och så mycket trevligt som händer i ditt liv just nu. Visst är det underbart när ljuset återvänder och vi får lite mer lust och ork att göra saker hemmavid.
Må så gott!
Kram/Maria

G:a Affären sa...

Dina bilder är så ljusa och ger vårkänslor, pottan med pärlhyacinter är så fina ihop! Själv har jag bara avverkat några tulpanbuketter men det ska bli pärlisar här också.
Så mysigt att få se Lillemans första steg! Tänk så fort de lär sig och det gäller att inte fega ur.

Så fina bilder på din header också!

Kramar
Cia

Fröken Tindra sa...

Så de vita pärlhyacinterna doftar?! Måste jag kolla upp! Det är härligt att kunna ha lite grönt spirande om än inomhus. Jag har inte börjat tänka på det riktigt än. Det har varit en del annat i huvudet på mig det sista.
Vad kul att kalaset du ordnat blev lyckat!
Kram!

Evelina sa...

ÅÅ, vad fint! Pärlisar är underbara!
Må så gott, kram Evelina

Anonym sa...

Så fint du har gjort, lökväxter är perfekt att plantera lite varstans i olika krukor.
Kram Birgitta

LOPPISLIV sa...

Vackert med pärlhyacinterna i pottan, så charmigt!! Ha en fin kväll! Kraaam Paula

Ett ögonblick sa...

Godkväll Regina!
Tack för din kommentar och jotack, jag har haft en alldeles utmärkt söndag:) hoppas din varit lika bra.
Kloka saker skrev du också, om bilkörning och stress. Här nere på västkusten är dom oerhört generösa med saltet på vägarna, det förstör allt... igår när jag körde och handlade var det så blött på vägen så man kunde tro att det regnat i flera dagar, detta berodde på att dom saltat så mycket. Förr plogade dom och sandade vid behov och det funkade. Men idag, tyvärr kör folk lika fort oavsett väder och väglag. Ibland går man och funderar på saker, då är det skönt att få skriva av sig, lite gnäll...men jag tror att det kan vara befogat.
Jag önskar Dig en riktigt fin start på veckan!!
kramar lisa

Maria sa...

Ja visst blir man glad av pärlhyacinter och krokus! Att få pynta med lite vårlökar känns gott och välbehövligt för själen!

Åh du, vilken obeskrivligt vacker potta du har! Den blev jag alldeles stormförtjust i!

Hoppas att du får en trivsam måndag... och att du finner stunder för återhämtning!

Ta hand om dig!
Kram♥ Maria

Sofia sa...

Så fint och vårfixat!
visste inte heller att pärlhyacinterna doftade...
Kramis och ha en fin vecka!
Sofia

LÁrt de Vivre sa...

Vilken snygg potta, och ännu vackrare med lite vårbommor. Nu helt plötsligt blev jag varse om att jag har slarvat bort min gamla Kockums potta i min senast flytt....hmmmm

Kram Kajsa

Elle sa...

Jag vet inte om jag har luktat på pärlhyacinter egentligen. Kanske ska göra det. Just nu är det dock tulpaner som gäller hemma hos mig. Tar med mig en liten bukett för en billig penning hos ALDI varje vecka. Att det sen finns en secondhandaffär som har oförskämt billiga priser på gammalt porslin och annat pynt gör ju inte saken sämre.
Ha en fortsatt skön vecka!
Kram Elle

idémakeriet sa...

Härligt med lite vår inne i huset när det ute fortfarande är vitt:)
Jaså då får jag gratta mannen i efterskott.
Va kul att festen blev så lyckat och helt oväntat som jag förstår.
Ja de första steg från barn är något magiskt som man hela tiden har väntat på och när de kommer står man där med glädjetårar i ögonen.
Ha det gott.
Kram Gerda

Frøken Anker sa...

Når solen skinner, så føles foråret nærmere. Og ved at købe de dejlige forårsblomster, så bliver det mere virkeligt.
Smukke billeder, med en dejlig stemning.

Tulipa sa...

Vilka presenter du ger din man! Härligt!!!
Resa OCH överraskningsfest, kan det bli bättre?!

Stor kram!

Black Iris sa...

Nu blir jag riktigt sugen på lite vårlökar jag med..
Blomsterlandet kommer att besökas mycket snart för jag vill ju ha såna kott-ljuslyktor också..

Kram Maidi

Snäckskalsdalen. sa...

Å, så fint du har gjort! Pärlhyacinter det måste jag iväg och köpa, det brukar jag alltid ha. Fast du har arrangerat det så jättefint i dina pottor!
Blomsterlandet har så mycket fint, jag får ta en sväng dit också.
Agneta kram

STENLYCKA sa...

Söndagskramar till dig!
Hoppas framöver kunna skriva lite oftare till dig men den här början på året har varit extremt körig.
Allt gott till dig!
Raina