tisdag 26 juni 2012

Smultronställen - här är listan!

Jag vill börja detta inlägg med att tacka alla som har bidragit till listan med era personligt utvalda smultronställen!!! Det har varit jätteroligt att sammanställa listan för jag har lärt mig en del om Sverige...t.ex. i vilka landskap orterna ligger. Sen blir ju önskan att man hade flera veckors semester för jag skulle ju vilja åka runt i Sverige och besöka alla dessa pärlor=) När ni nu tar del av listan, ser ni att det finns några landskap där det saknas smultronställen - inte för att jag tror att det inte finns några - men vem vet, ni kanske kommer på några eller kanske är det så att ni i sommar åker runt och hittar ställen som ni vill tipsa om...skicka då ett mejl till mig...listan går ju att uppdatera! Ni får gärna lägga en länk på era bloggar! För att ta del av listan klicka på ordet

SMULTRONSTÄLLEN

Nu önskar jag er en fin fortsättning på veckan mina kära läsare!
Kram,
Regina

29 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad otroligt duktigt av dig att göra denna otroligt tacksamma lista åt oss. SÅ tacksamt

Kram Teres

Lantligt i smultronbacken sa...

Jag mailar dig en lista över pärlor i Hälsingland

Teres

Unknown sa...

Hejsan!
Vilken fin och välstrukturerad lista du gjort.
Stort tack!
Kram Ing-Britt

Anonym sa...

Oj, vilken lista du har gjort... toppen.

Kram Birgitta

Jenny sa...

Hej! Vad rar du är som sammanställer alla smultronställen. En mycket trevlig idé.

Hälsningar Jenny

annika sa...

Tack flitiga du ♥. Vilket jobb Regina! Kanonbra att ha med sig på semestern. Så kan man ju fylla på om man hittar något. Vill du att vi sprider listan?

Kram

Felix sa...

Tack för ditt jobb med den fina listan på smultronställen! Nu borde man ha en lång semester... ;-) Du får lägga till det som jag kom på i efterhand och mejlade dig! Är det ok att länka till inlägget/listan med din bild?

Och på tal om smultronställen... Nu börjar smultronen mogna här! :-)

Sommarhälsningar
Elisabet

Solstrimmor sa...

Vilket jobb du gjort! Jättebra! Jag länkar gärna om det är ok?

Kram Eva-Mari

Vardagslycka sa...

Åh, vilket fint jobb du har gjort med listan! Nu vill jag ut och se mig om bland alla smultronställen!
Blev så glad när jag såg att min lilla butik fanns med, tack för det raraste du.
Jag och väninnorna planerade en liten utflykt igår kväll och jag ser att ställena vi ska besöka finns med, men nu ser jag att det finns många fler ställen i närheten som också vore kul att besöka så vi får se vad vi hinner med på en dag.
Ha det gott.
Kram, Carina

Hjärtruds Stuga sa...

Vilket otroligt jobb du har gjort. Kul att hitta nya ställen att besöka under sommaren.

Ha det gott

Kram Karin

Maria sa...

Hej!
Vilken fin lista du har ordnat! :)
Jag har ett litet tips som kan vara värt att uppmärksammas. Kristianopel är en mysig liten by vilken ligger i Blekinges nordostliga hörn. Här finns allt från historiska sevärdheter till camping, båthamn, ett par små affärer, café mm.

Ha en fin dag!
Kram

Blekinge
http://www.kristianopel.net/

Tinis vita hem sa...

Tusen tack för listan över smultronställen! Jag planerar en resa till södra Sverige, så listan är guld värd för mig :)
Ha en fin dag!
kram Tini

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det gjorde du bra, från idé till denna lista, toppen! I Dalarna ser jag mycket roligt, där har jag varit alldeles för lite. Ska lägga listan i min högerkant, om jag får dit den, har spökat sig lite ibland när jag lagt in.
Kramar
AnnaMaria

Rosa i huset i vitt sa...

Jätte bra ide med listan ...Tack så mycket

kram Rosa

Anna sa...

Vilken fantastiskt fin lista! Underbar idé!
Tusen tack!

Margot sa...

Men wow, vilket jobb du lagt ner på den listan, härligt! Hoppas det är OK att jag länkar med din bild till sidan, på min blogg! Fantastiskt bra att ha tillgång till den listan när man vill ut och se sig omkring!
Ha det gott!
Kram Margot

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
tusen tack för din hälsning! Jag firade midsommar utan dator...

Tusen tack för alla de fina tipsen. Skall sparas för framtida turer runt om i Sverige.

Hälsningar Monica

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken helt fantastisk lista du ställt samman och vilket arbete du lagt ner, jag är så full av beundran så jag har tappat dom rätta orden!
Jag länkar ikväll eller senast i morgon. Det var det finaste jag sett på länge. Stor eloge. Imponerande!
Kramar Agneta

Elle sa...

Men herreguuud, vilken lista! Jag är imponerad. Det här ämnet skulle man ju kunna göra en hel blogg av...

Bra idé och fint gjort!
Kram

Lilla Källängen sa...

Tack så mycket för en jättebra lista! Så roligt att se vilka ställen det finns. Jag länkar till den från min sida också, hoppas det går bra att jag lånar din bild..
Ha en fin dag
Kram Anneli

skifferhuset sa...

Hej vännen! Vilka smultronställen det finns i Sverige! Å vilket arbete du har lagt ner på allt! Tack! Ha nu en fin dag! Kram Iréne

Bosse S sa...

Kanontips! Det finns en bra sajt att dela såna är tips. Den heter Spot I Love - kolla in och testa!

Marie sa...

Hej Regina!

Vilket jobb du har lagt ner på denna fantastiska lista. Tusen tack för att min lilla butik fick vara med!

Ha en riktigt härlig sommar!
Kram Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Nu har jag länk i högerkanten, hade slut på "power" men nu har jag köpt ny från blogger.
Trevlig helg och kramar
AnnaMaria

Enelid vitt och lantligt! sa...

Vilken bra idé med listan.
Tack så jätte mycket!
Ska tipsa om den!
Kram Carita

Lissboden sa...

Hej Regina!
Visst är sommaren lite trist just nu men tyvärr är det här väl typiskt svensk sommar. Vi bor i ett lågtrycksområde och vissa år verkar det som om de står på kö:((
Idag ska vi på 50-årsfest så vi får hoppas att det klarnar upp till kvällen som de lovat.
Jag vill förstås gärna att Lissboden står med i listan för Smultronställen.
Är det ok?
Kram/Maria

G:a Affären sa...

Så företagsam du är, jag länkar till sidan och har själv fått idéer till nya besök! Hoppas sommaren blir lång!
Önskar dig en fin helg!
Cia

Sockertussen sa...

Hejje =)

Just nu har jag en tävling på min sida i samarbete med OBH Nordica där du kan vinna en lyxig brödrost, Chilli Roaster =)

Kul om du vill vara med o tävla ;)

http://sockertussen.blogspot.se/2012/06/nu-ar-det-tavling-igen.html

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Vilket otroligt jobb du har lagt ner på den fina listan. Kommer att besöka MÅNGA av dem. Tack snälla du.