lördag 26 mars 2016

Glad Påsk...

...önskar jag alla som kikar in här...solen skiner och vi håller på att förbereda maten och påskäggen inför dagens påskmiddag med barn och barnbarn...bättre kan det inte bli...
...skönt med en lång påskledighet...och få njuta av god mat och lite gotter också...för att inte tala om alla vårblommor och nu det ser ut som det går att plantera ut lite frosthärdiga sådana också...men några blommor behåller jag inomhus...som den här tête-a-tête som sitter i ett fint loppisfynd från Köpenhamn... 
...för ett par helger sedan tog maken och jag en långweekend och begav oss ner till Köpenhamn...det var så mysigt att promenera runt i staden, stanna för fika, kika in i loppis-, antik- och designaffärer, ta en kall öl på nåt mikrobryggeri, äta god lunch i Nyhamn, ta en Irish coffee i solen på en uteservering, sova gott på hotell, äta lååång frukost och t.o.m ett wienerbröd med choklad på...
Nu önskar jag er en skön påskledighet och hoppas att solen lyser lika varmt på er som den gör här!
Kram,
Regina

28 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Köpenhamn är en favoritstad, vi tom
gifte oss där.
Önskar dig en riktigt Glad Påsk
Kramar/AM

House and Garden by Bia sa...

Vädret är skapligt här dock lite blåsigt.
Önskar dej en trevlig Påsk helg !
Vårkram bia

HWIT BLOGG sa...

Köpenhamn är alltid trevligt att besöka...
Önskar dig en fortsatt SKÖN PÅSK Regina!
Kram från Titti

Flower of Fame sa...

Så fint. Hoppas du får en fin påsk. Kram Pernilla

Blommiga Rutan sa...

Låter härligt ! Både dagen idag i och Köpenhamnsturen.

Önskar dig en fin fortsättning på Påskhelgen
Kramar Anncathrine

Vita Falkens Lantliv sa...

Vilken härlig weekend ni har haft i Köpenhamn! Ha nu en fortsatt skön och Glad påsk �� ��
Kramar Susanne

Vita Falkens Lantliv sa...

Vilken härlig weekend ni har haft i Köpenhamn! Ha nu en fortsatt skön och Glad påsk �� ��
Kramar Susanne

Sabelhagens Olivlund sa...

Glad Påsk! Vilken härlig tur till Köpenhamn.
Kram Maria

Browneyedgirl sa...

Hoppas du njuter av påskhelgen :) Så himla mycket fint du visar.

Mamma C sa...

Önskar dig en fortsatt fin Påskhelg.
Kram Mamma C

Erikslundsliv sa...

Så mysigt med en helg i Köpenhamn, där är det fint och trevligt!
Tack för din kommentar hos mig också!
Ha en fin fortsatt påskhelg!
Kram, Ann

Erikslundsliv sa...

Nu har jag lagt till dig i min blogglista så jag inte missar dina inlägg!
Kram igen, Ann

Helena sa...

Visst är det ljuvligt med påskledighet. Igår tittade solen fram och det var verkligen ljuvligt ute. Idag blåser storm. Fin fortsättning på påskhelgen. Kram

A House With A View sa...

Vilka vackra foton! Så fint med dina vårlökar. Riktigt charmigt att påskliljorna i den vackra förvaringen. Låter härligt med en tur till Köpenhamn, eventuellt kanske jag och maken tar en tur dit i sommar, vi har funderat på det i alla fall :)

Önskar dig en fortsatt fin påskhelg!

kramizar aka

lisashus sa...

Det låter härligt med en vårresa till Köpenhamn! Fina påsk/vårbilder1
Ja, en härlig tid just nu med våren som nalkas!
Ha en fortsatt skön påsk!
kram
Lisa

Meta sa...

Så härligt det låter då. Inget går upp mot såna helger. Vi har firat(våra födelsedagar) i dagar två i Sth. SÅ nu är vi hemma igen på banan med barnbarnen och ett långt Påsklov.Det är ingen rast och ro såna dagar heller.
Ha det gott på Annandagen
kram Meta

vadmalen sa...

Lite sen Glad Påsk på Dej söta gulliga Regina som alltid lämnar kommentarer på min blogg när det händer att det dyker upp ett inlägg Vilket fint loppisfynd du har gjort i Käpenhamn. Jag kopierade ditt inlägg om Köpenhamn Tänker göra samma med min man

Ezter sa...

Vi har haft rätt bra väder i påsk, lite blåsigt igår, så det blev kallt, men påskafton var toppenfin!

lavendia sa...

Tack för din kommentar hos mig. Köpenhamn - och Danmark överhuvudtaget - är så mysigt. Låter småmysigt och skönt. / Britt

Snäckskalsdalen. sa...

Så skönt det låter med semestern i Köpenhamn, det är väldigt uppiggande med sådana där lyxhelger! Jag önskar vi kunde göra det nån gång, men det vill sig inte riktigt. Nu är påsken snart över och det blir vår på riktigt, eller hur!
Agneta kram

Anonym sa...

En tur till Köpenhamn låter härligt, vore inte helt fel. Efter en härlig påskledighet är det dax att åka till jobbet, skall bli härligt det också.
Kram Birgitta

Nyanser av vitt sa...

Köpenhamn är en av mina favoritstäder. Underbart!
Kram Agneta

Hannis sa...

Härligt att samlas och umgås med familjen. Så viktigt att fylla livet med dom man har i hjärtat.
Hoppas att din helg var fin på alla sätt.
Kram Hannis

Älskade pion sa...

Önskar dig en fin vecka.Kram Ulrika

Solstrimmor sa...

Tror att din påskhelg blev nästan lika fin som min!

Ha en fin fortsättning på sista marsveckan.
Kramar från Eva-Mari

Marie maräng sa...

Det låter som en mysig tripp du och maken hade!
Underbar kruka!
Härligt när alla dessa vårlökar kommer som man kan ha både inne och ute!

Ha de gott!
Kram Marie

bokhyllan sa...

Hej hej!
En Köpenhamnsresa. Härligt!

Ha det fint!

bokhyllan sa...

Hej,
om de är riktiga? Jajamen! :)