måndag 20 juli 2015

Greece...

...jaaa Grekland längtar jag tillbaka till...jag har varit där några gånger och lyckats hitta några fina små smultronställen som jag gärna skulle vilja återvända till...
...nu är ju familjesituationen sådan att inga resor kan planeras...men då får man tänka om...kan jag inte förflytta mig till Grekland så får jag väl försöka skapa mig något eget utifrån minnesbilderna som jag har från mina resor...   
...altanen under tak har fått en make-over som jag är nöjd med...nu är det bara att blanda ihop en grekisk sallad och smutta på ett glas Ouzo medan jag väntar på att moussakan ska bli klar...  
...hade tur att hitta en gammal uttjänt livboj...den ska jag fixa till så att den får ett annat utseende...här klättrar en ödla på väggen...
...oliverna börjar bli klara...jag tycker att det blev ganska mysigt här. På golvet har vi lagt en balkongmatta som är skön att gå på...jag blundar och låtsas att det är mjuk varm sand;-)
...jag hoppas att ni har det bra och att semestern flyter på med avkoppling och härliga upplevelser...några är tillbaka på jobbet och andra har semestern framför sig...jag har halvlek hos mig...
Kram,
Regina

10 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Men åh så mysigt "Grekland" du fixat till...jättefina bilder ;))
Mina olivträd klarar sej aldrig över vintern, så dom har jag slutat att köpa, men dom är ju så fina ;))
Hoppas allt är bra....
Kram kram

Hajan sa...

Visst har Du kunnat ordna så det är Grekiskt. Det bliver bara att
måla ytterdörren ocks i samma färg.
Sätt på lite musik, så får maken och Du dansa Zorba också.


trevligt inslag

Meta sa...

Där lyckades du allt bra med ditt eget Grekland. Skulle nog också vilja fara dit men inte i år här heller.Maten gör susen. Semester det får jag aldrig mer lite tråkigt men det är klart jag är ju alltid ledig istället.
Ha det så gott du kan
Kram Meta

lisashus sa...

Vilket härligt Greklandstema du har ordnat! Så perfekt med olivträd och allt!
Ja, man får göra vad man kan när längtan pockar på!
Ha det riktigt härligt i din Greklandshörna!
kram
Lisa

Hannis sa...

Hur fint som helst!
Greklansdkänslan finns där. Började tänka på en liten restaurang någonstans längs en strand.
Livbojen är så snygg, nyfiken på vad du tänker göra med den.
Kram Hannis

Solstrimmor sa...

Sån härlig medelhavshörna du ordnat! Där får ni säkert sitta och svalka er för snart kommer värmen också, medelhavsvärmen...

Må gott!
Kramar från Eva-Mari

Snäckskalsdalen. sa...

Det där är ju rena rama Grekland och med maten därtill! Man kan resa bra i fantasin också när det inte går att komma iväg på riktigt. Jag hoppas att familjesituationen återgår till det normala.....
Agneta kram

Anonym sa...

Om du inte hade berättat att du hade fixat till en Greklands oas så hade jag trott att du var där, så fint det blev.
Jag tycker att du skall ha livbojen som den är, härligt sliten.
Ha det mysigt i ditt Grekland!
Varm kram Birgitta

HWIT BLOGG sa...

Jag håller med dig...kan man inte åka till Grekland får Grekland komma hem till mig! Bra tänk där Regina! Fint du har gjort det...skulle gärna sitta där en stund och ta ett glas ouzo med dig.
Sommarkram,
Titti

G:a Affären sa...

Där har du lyckats bra, när jag såg bilderna trodde jag först det var från en semesterresa!
Menyn är också den bästa!
Hoppas du får många fler mysiga dagar där på altanen.
Kramar /Cia