söndag 12 januari 2014

Imse, vimse och tulpaner

Oj vad det tog tid att komma rätt i tidsrytmen efter resan och första arbetsveckan blev en chock av stress, men i helgen har vi tagit det lugnt och träffat alla nära och kära...det var ju ett år sen sist;-)
Lilleman bara växer och växer...nu står han lull och knallar runt genom att skjuta saker framför sig. Soffbordet hemma hos dottern är en stor gammal kista på hjul, den kämpar han med och när det tar stopp mot soffan eller någon dörrpost så blir Lilleman ur-arg. Dess emellan tränar han på Imse, Vimse, spindel... 
Årets första tulpanbukett blev vit, när bladen började gulna skar jag av blommorna och så fick de en mindre vas. Tänk att vi nu har en tid framför oss då vi kan frossa i gnissliga, krispiga tulpaner i alla möjliga färger...mamma fick en bukett med ljusrosa tulpaner idag...
*
Tack för alla fina kommentarer om vår resa. Den var verkligen härlig och det tar ett tag att smälta allt. Jag har massor av bilder, kanske kommer det några till i något inlägg framöver...
Kram,
Regina

16 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken liten goding, roligt när dom håller på och lär sig gå. Fint med tulpanerna korta också, ibland är dom finare utan blad.
Kramar
AnnaMaria

lisashus sa...

Vilket litet charmtroll och så härligt att få följa hans framsteg!

Ljuvligt med tulpaner, så vacker bild!
Ha en fin start på veckan!
Kram
Lisa

Meta sa...

Väntar med spänning på bilder, det är så skoj att se vad andra hittar på sina resor, hoppas någon finner något nytt att se i det jag visar.
Söt är han din lilla goding.
Ha en fin vecka
Kram Meta

Felix sa...

Härligt med tulpantider!

Så fina bilder från resan over there!

Sedan var det en trevlig julgransberättelse... ;-)

Önskar dig en God fortsättning på det nya året!
Elisabet

HWIT BLOGG sa...

Ja denna stundande tid som komma skall! Kan tänka mig att du/ni har haft det skönt...vill se mer bilder tack!
Ha en fin vecka vännen!
Kram Titti

Solstrimmor sa...

Skönt att ni har landat på riktigt nu. Nu får ni leva på minnena av fina resan.
Tänk vad de växer de små! Och visst är det en ljuvlig tid att följa de första stapplande stegen mot livet! På nyårsafton tänkte jag på dig när jag tog på mina finaste örhängen:)

Ha en skön vintervecka!
Kramar från Eva-Mari

Hjärtruds Stuga sa...

Vilken liten goding.
Härlig resa du varit på. Kan tänka mig att det tar ett tag att smälta den. Vi reste till Kuba för tre år sedan och det var en sån där fantastisk resa, den har vi levt länge på.

Ha en fin vecka

Kram Karin

House and Garden by Bia sa...

Ett litet charmtroll ser jag ;)))
Gillar också tulpaner på vintern/våren köpte vita i fredags ;)....nu ska jag ut i kylan och snön....fast lite gruvsamt är det...är inte van vid kylan ännu:))
kram bia

Bitte sa...

Men åååh, har ni varit i Miami!!! Jag kom på att jag inte kikat in till dig på ett tag, och jag har helt missat att ni har varit på en sån härlig resa :-). Jag har tittat på bilderna en lång stund nu och drömt mig bort till sol och värme, här är det -13 grader och konstant snöfall... det var rätt bra som det var innan snön kom ;-).

Så söt han är lilla barnbarnet, det är en härlig ålder när de lär sig prata, härma och sjunga.

Ha en fortsatt fin vecka! Nu ska jag titta på bilderna igen!

Många kramar
Bitte

Chokladvillan 1910 sa...

Helt klart avis på din resa !!!!
Ser underbart ut med gamla suck härliga hus med snickarglädje.
Snart är det min tur,blir mormor om en månad...oh vad spännande det ska bli !
Hm, jag köpte en tulpanbukett som vissnade nästan omgående :( Den var nog gammal, måste vara mer uppmärksam nästa gång.
Må så gott & ta hand om dig !
Kram Anki

Black Iris sa...

Åh vilken härlig resa jag ser att ni varit ute på. Precis rätt tid på året att ge sig iväg tycker jag..

Kram Maidi

Rigmor sa...

Det är underbart med alla dessa tulpaner nu!! Man vet inte riktigt vilken färg man ska välja bara...här blev det också en bukett vita, som tyvärr redan är överblommade.
Så söt man kan vara sen då, lillemannen!! Livet är en utmaning när man lär sig gå...*skrattar*...det kommer säkert att bli många bulor och tårar innan det flyter på.
Ha det gott!!
Kram kram

Vita Falkens Lantliv sa...

Än har jag inte fått köpt några tulpaner.
Men vilken liten goding, så roligt att få följa deras utveckling!

Kram Susanne

Marie maräng sa...

Men vilken sötnos!
Härlig när hoppas visar sitt humör i tidig ålder ;)

Önskar dig en härlig helg!
Kram Marie

G:a Affären sa...

Liten gose, det syns tydligt på de knubbiga händerna att det är imse vimse på gång. Kul att du får se utvecklingen hur han tar sig fram.
Att klippa ner tulpanerna när de blommat ett tag måste jag pröva. Rådjuren kan ju få dem sedan.

Kramar
Cia

Melody and M.E sa...

Det är bra härligt att kunna sitt vid sitt köksbord och få uppleva så fina resminnen, även om de inte är mina egna! Så fina foton!
Lillkillen är ju ett riktigt charmtroll!
Kram M.E