lördag 4 januari 2014

Nu är jag hemma igen...

...efter två veckors semester "over there"...vi bodde på ett mysigt hotell i Art Deco-distriktet i Miami Beach...
...beachen var låååång (8 mil), sanden vit och vattnet varmt...
...Miamis sky line är häftig...
...vägen ut till Key West likaså. Vi hyrde bil och lämnade storstaden för en bilresa som ibland bara bestod av en tvåfilig bro med Mexikanska golfen på ena sidan och Atlanten på andra sidan...
...Key West är den sydligaste staden i USA och det här monumentet visar att man inte kan komma längre söderut...14 mil längre söderut ligger Kuba...
...kvällstid glittrade de vackra gamla husen av allsköns juldekorationer och belysningar...
...på Sloppy Joe's tillbringade vi flera timmar med god öl, mat och livemusik. Sloppy Joe's bar var författaren Ernest Hemingways favoritställe. Hemingway bodde i Key West mellan 1931 och 1940. Hans hem är museum och i trädgården vimlar det av sjutåiga katter som påstås vara ättlingar till Hemingways egna katter...
...vid Key West Lighthouse Museum finns flera vackra statyer i naturlig storlek skapade av Seward Johnson...jag tycker att mannen liknar en ung Hemingway men vet inte om det är så...  
...på dagen har staden ett annat utseende. Trähusen är helt underbara, målade i fina pastellfärger, rara verandor och balkonger...några väl underhållna, andra slitna med patina...
...till sist vill jag önska er en god fortsättning på det nya året med en bild på denna äldre herre. Han är 90 år gammal med ett one man band och satt utanför ett shoppingcenter i Downtown, Miami och spelade och önskade alla Gott Nytt År...
Kram,
Regina

32 kommentarer:

G:a Affären sa...

Gissar att du haft en fantastisk resa, så fina bilder du visar också.
Då min dotter gick Miami AD School, South Beach passade jag på att besöka henne och mina släktingar som bor där. En fantastisk resa!
Inte snålar de med juldekorationerna heller och husen du visar är så speciella med sina verandor.
Kul att få hänga på Soppys Joés också!

God fortsättning här hemma!
Kramar
Cia

Hannis sa...

Vilka härliga bilder!
Ett sånt där litet trähus skulle jag kunna tänka mig att bo i=))

God fortsättning till dig/Kram Hannis

Så Vitt Jag Vet sa...

Vilken härlig resa ni gjort... Finfina hus i pastell färger. Här hos oss har det varit regn och rusk hela julhelgen. Så du kan vara nöjd att du var på anda sidan jordklotet !
Gott Nytt År !
Kraam
Sanne

Meta sa...

Ohh vad ljuvligt.Det var nog en oförglömlig resa antar jag. Den skulle man kunna göra ser jag.
Välkommen hem till vardagen.
Kram Meta

Photo by Maria sa...

Vilken underbar resa och vilka bilder..
Tack för att jag fick resa med en stund :)

Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Välkommen hem, vilken resa! Måste vara väldigt skönt med värmen och kunna bada och gå i tunna kläder.
Jätteroligt och se dina bilder.
Kramar
AnnaMaria

Elisabeth sa...

WoW !! vilka underbara bilder. Nu blir även vi sugna på att åka iväg. Tipsa gärna om bra boende.

God Fortsättning !

lisashus sa...

Vilken härlig och spännande resa och tack för att du ville dela med dej! Ja, vilka underbara hus!!!
God fortsättning å nya året och ha en härlig trettonhelg!
Kramar
Lisa

Rosa i huset i vitt sa...

Vilken underbar RESA
kram Rosa

Geli sa...

Dear Regina!
Welcome back and thanks for all these beautiful photos!
I wish you a happy year and that all your dreams come true.
With love,
Geli

HWIT BLOGG sa...

VÄLKOMMEN HEM VÄNNEN!
Ser ut som du har haft en riktigt skön semester...vilka härliga bilder! Ja dit skulle man kanske åka framöver...hm...du får göra en reseguid till mig!
Ha en fin kväll...
Kram Titti

Anonym sa...

Oj, så underbart det ser ut och vilken härlig resa ni har gjort.
Kram Birgitta

Rigmor sa...

Vilken fantastisk och annorlunda jul!! En resa som jag också gärna skulle göra...Älskar de vackra husen med de fina utsirade verandorna, men jag skulle inte vilja vara med när det ska målas om...
Jättefina bilder du bjuder oss på!!
God fortsättning på det nya året!!
Kram kram

Anonym sa...

For noen utrolig flotte bilder:)
Ser jo bare utrolig herlige ut, så kan tenke meg du har hatt en kjempe flott ferie med masse opplevelser og minner til å ta med seg hjem:)
Fortsatt herlig helg
Klem Merete

House and Garden by Bia sa...

Vilken härlig resa ni har gjort!!!
Välkommen tillbaka och god fortsättning på nya året ;))
Kram bia

Elle sa...

Vilken härlig semester och vilka fina hus! Absolut bättre än det regn och rusk vi haft i flera veckor.
Nu har vi rensat bort julsakerna och längtar till solen och blommorna...
God fortsättning!
Kram Elle

Maria sa...

Men åhhhh... och åhhhh igen, för jisses vilken fantastisk resa ni ser ut att ha haft!!! Vilken upplevelse och vilka härliga bilder!!! Tack för att du delar med dig och samtidigt inspirerar mig som läsare!!! Jag vill också åka dit... jättemycket! :)

Och tack för dina hälsningar inne hos mig! Hoppas att du får en riktigt skön fortsättning på helgen!

Kram♥ Maria

Johanna sa...

Vilken härlig resa! Blir verkligen supersugen på att packa resväskan och dra!

God fortsättning på dig och tack för att du kikar in till mig:)

Kram Johanna

Ninnis sa...

Härliga bilder....=)

Ha en trevlig trettondagsafton...!

Kram Ninni

Margot sa...

Wow vilka härliga bilder du bjuder på, måste varit en fantastisk resa! Intressant att du skriver om Ernest Hemingway, då vi för någon kväll sedan satt och tittade på en spännande film om delar av hans liv:))
Önskar dig en god fortsättning på det nya året och en trevlig helg!
Kram Margot

Lilla Blanka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lilla Blanka sa...

Hej goa Regina!

Vilka underbara bilder du bjuder på!
Den med de sirliga verandorna var jag bara tvungen att spara ner så jag kan ta fram det då och då och drömma mig bort :))

Kram
Mia

Hanna sa...

Så roligt och spännande.
För något/några år sedan bodde vi också på hotell i det kvarteret när vi var i Miami.
Ha en fin start på den nya veckan
Hanna

Home Bohemia sa...

Vilken rolig resa!! och många fina minnen att spara:)) Jag älskar de fina trähusen. Kram Maria

Solstrimmor sa...

Vilken magisk resa! Det är dig väl unt att få koppla av på bortaplan! Kan tro att batterierna är laddade nu och intrycken många! Ha det nu fint den första vardagsvecka på året. Här ska den firas med första tulpanbuketten.

Kramar från Eva-Mari

Hoffmans Design sa...

Näääää vad avis jag blir jag vill också till USA snart så kommer jag att fylla väldigt jämt och då vill jag dit blir säkert julen efter jag har fyllt. Fyller på sommaren.
Men vilka underbara bilder.
Ja du Fredrik har nog redan snart vuxit ikapp mej jag är ju lång men jag tror att han kommer bli längre. Sen skall vi inte snacka om Sofia jösses vad hon växer undrar vad hon äter. är bara 11 år men har redan dam kläder XS el S. Hajar du. vad skall detta sluta väldens foto modell.

Kram och god fortsättning. Antonija

Ett ögonblick sa...

Wow, vilken resa Ni har gjort, vilket äventyr!! En helt otraditionell jul, uppfriskande och spännande. Så roligt att Du ville dela med dig, fina bilder och speciellt gillar jag ju de vackra husen. En underbar 90-åring!!

Må så gott!!
kram lisa

Fågel Blå sa...

Hej Regina!
Åhhhh så fina bilder från din tripp, ser ut som du haft det underbaRt!
Önskar dej en fin helg
Kramar Kathrine

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
dina bilder väcker en härlig kommer ihåg känsla imig!! Jag var där 1989, Mimami, key west sloppy joe,s, Miami... så härligt ni måste ha haft det!!!

Hoppas allt är bra med dig och din familj? Hos oss börjar hoppet spira så sakteliga och vi börja se slutet på mardrömmen.

Kram monica

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Men åååå vilken drömresa du har varit iväg på. Inte bara för solen och värmen utan för upplevelserna! Kul att du bjuder på fina bilder därifrån så även vi får njuta!

Ha en mysig helg nu!! Kram Sanne

annika sa...

Härligt för er att inflicka en bra ledighet för det är du verkligen värd. Vilka fantastiska miljöer ni har varit i. Kan tänka att man blir inspirerad i dessa färgglad kvarter .

Ha en fin fortsättning på vårt nya år.

Kram
annika

susanne sa...

Vilka fina bilder - man förstår ju att du haft en fantastisk resa! /Susanne