lördag 2 februari 2013

Tiden...

...finns inte...och kanske inte orken heller...
...som ni kanske märker är det inte mycket aktivitet här. Det finns inget roligt att visa, för jag har inte tid att fixa, måla (varken möbler eller hallen), gå på loppisar, pyssla, ta några bilder eller möbla (använder alltid Lotta på Bråkmakargatans uttryck). Vad är meningen med livet egentligen när man inte har tid för det man tycker är roligt eller tid för att fylla på energi? Jag känner mig helt dränerad på kraft, allting bara mal på som något slags ekorrhjul...och jag är rädd att snava om jag försöker hoppa av...

Kram,
Regina 

31 kommentarer:

Lövkojan sa...

Det låter mycket tungt och jobbigt, svårt att hitta ljuspunkter då! Så har också mitt liv sett ut en längre tid även om det inte märkts så mycket, jag har nu hoppat av med förhoppning att livslust kommer tillbaka, så småningom. Hoppas du kan hitta en väg ur även om den är snårig!
Kram Marie-Louise

lisashus sa...

Det låter verkligen jättejobbigt och tungt för dej!
Se bara till att inte bloggen också blir ännu en sak som dränerar dej på kraft!
Allt gott önskar jag dej!
Kramar
Lisa

annika sa...

Men Regina ♥...var rädd om dig och tänk mer på dig själv än jobbet. Inte bra att bli så tömd. Gör nåt som gör dig glad :).

Kram
annika

Hjärtruds Stuga sa...

Låter som du har det riktigt tungt. Så kan man ha det en tid men inte för länge. Du får försöka hitta det som gör dig glad och inte suger musten ur dig.

Ha en fin helg

Kram Karin

Nellie sa...

Kanske bättre att snava lite, än att krascha helt!!! Var rädd om dig Regina! Jag vet ju att det är så svårt att hitta de där STORA små vardagliga glädjekornen som ger så mycket, när man tycker att det stora molnet skymmer allt. Men försök rensa bort det som stjäl din energi om det går. Jag säger som Kay Pollack; Våga välja glädje! Tips på en jättebra bok förresten!! Kramar i stora lass till dig från mig

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag håller med Nellie, du ska nog hoppa. Låter inte alls bra, du har för mycket och göra. Lägg i bromsen och hoppa, det är inte alls säkert att du snavar.
Stor kram
AnnaMaria

LOPPISLIV sa...

Tror inte heller du snavar, när du drar i bromsen. Istället stannar man upp och får tid att andas! Ta nu hand om dig själv och strunta i alla måsten. Må väl! Stor kram Paula

Nyanser av vitt sa...

Du måste nog våga hoppa. Ge dig egen tid att göra det du tycker är roligt även om det är tungt i övrigt. Små doser av glädje som ger dig positiv energi.
Sköt om dig
KRAM Agneta

Rosa i huset i vitt sa...

Låter som du har det jobbigt nu ..försök att ge dig själv lite tid
Stor kram till dig
Rosa

Anonym sa...

Får så utrolig vondt av deg når jeg hører at du har det så tungt.....
Du har så masse og gi, gir masse inspirasjon og er en herlig jente, så gi det litt tid og gi deg selv tid....
Varme klemmer og tanker
Merete

Snäckskalsdalen. sa...

Usch, är du fast i det där, då tycker jag att du ska kanske ta i alla fall ett litet skutt, ta ett skutt av och ur hjulet ett litet slag. Man tror det inte innan, men det går det också, jag lovar. Släpp taget innan taget släpper dig! Ett litet råd i blindo så att säga, men det låter som om du skulle behöva vänta in din egen själ på något sätt.

Har du hört om den framgångsrike vite mannen som fick för sig att i sitt späckade program avverka Afrika, fort och effektivt. Ett mycket tight schema gjordes upp, afrikanska bärare och guider hyrdes in och så bar det av i ett hiskeligt tempo.

Många programpunkter, i ett kör, utan uppehåll och så det där schemat som skulle hållas.

Men så på fjärde dagen när dom skulle iväg satt afrikanerna bara. Dom bara satt. Mannen skyndade på dom, hyssjade och schasade, men dom rörde inte på sig.

Mannen fick tag i en av tolkarna som frågade bärarna och de andra varför dom bara satt. Ville dom har mer pengar, inget problem, det kunde dom få, han dubblade lönen.

Men nej. Dom satt kvar.

Dom vägrade flytta på sig.

Dom satt nämligen och väntade på sina själar för dom hade dom tappat bort i det där snabba tempot!

En liten sedelärande historia i livets konst. Inte för att jag kan livets konst alls, men jag tycker den är bra!

Agneta kramar

Vita Falkens Lantliv sa...

Usch vännen, låter jobbigt! Jag säger bara hoppa av, inte snavar du inte!

Kramar och energi kommer här!!!!!

Kram Susanne

Anonym sa...

mening med livet, det funderar jag också på ganska ofta... Jag har ju min fantastiska dotter och min man, så att ge mig av helt och hållet vill jag ju inte, men ibland kan jag känna att varför existerar vi för.

jag har som du kommit in i en livskris jag också, funderar mycket, insett att varför springa runt i ekorrhjulet, till vilken nytta. Läser så mycket strunt på olika bloggar, och suckar djupt för mig själv.

men så skiner solen och jag får dricka färskpressad juice, och känner då en enorm glädje över att just jag finns här. JAG !! som betyder mest.

jag återkommer till dig..

//
Elisabeth i V-by

HWIT BLOGG sa...

Hej vännen!
Ja meningen med livet...men man måste hoppas, våga tro och ibland ramla ner i de där mörka hålen, även om det gör ont! Du vet var jag finns....
Varm kram,
Titti

Ett Vitare Hem sa...

Kram/Lena

Photo by Maria sa...

Bromsa livet ett tag bör man göra just för att inte snava och hamna med näsan i golvet eller mot en vägg..
Livet rullar tillbaka igen..

Kram Mia

Black Iris sa...

Det här låter inte roligt men jag säger som många här ovan .. Hoppa för snavar gör du inte..

Kram Maidi

Chokladvillan 1910 sa...

Vad tungt ! Min stora skräck är att hamna där du är just nu...
Jag har tyvärr inget upplyftande att komma med. Hoppas ,hoppas att du kan komma ur det för din egen skull. Ta hand om dig & lyssna på dig själv !
Må så gott !
Många styrkekramar !!!
Anki

Min Skattkammare sa...

Hej Regina!
Vad tråkigt att du inte blir bättre....
Men varför skulle du snava?
Är det det ekonomiska som oroar? (känner igen det i så fall)
Penningen kan vara en grym tyrann, men gör oftast mer väsen av sig än den har grund för. Det finurliga är att man klarar sig ofta på mindre än man tror.....och mår så mycket bättre när man upptäcker det.
Var rädd om dig!
Stor kram Kicki

Gabriella sa...

Verkligen tråkigt att höra! Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men försök ta dig tid för sådant som du tror kan väcka lust och skaparglädje. Hitta sådant som ger dig energi! Naturen brukar vara läkande, en kort promenad kan ibland lindra lite. Ta med en termos choklad och sitt på en sten och bara andas och beundra naturen.
Kramar

skifferhuset sa...

Å lilla vännen! Hoppa direkt du kommer inte till att snava utan få helt andra krafter när man drar i bromsen! ger dig många stora kramar! Iréne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Usch så jobbigt du verkar ha det. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men jag ser att du fått många råd...Kanske något att glädjas åt i alla fall, att det finns sådana som bryr sig.
Hoppas ändå att du hittar glädjen igen.
Kram
Marie

Maria sa...

Jag vet inte, men jag tror att det är bättre att snava än att hålla sig kvar och istället kraschlanda. För mig låter det som om du behöver dra i nödbromsen... Stanna upp och tillåta dig att få vila! Jag tror, men det är ju bara du som vet om det är så.

Ekorrhjul är till för att brytas! Jag hoppas att du orkar vara rädd om dig!!!

Kram Kram♥

Le petit jardin sa...

Jag kan bara skänka dig en stor stor styrkekram och hoppas det snart väner, att du kan ta in de positiva tankarna och sålla bort det negativa

Kram kajsa

Laila sa...

Volket sorgligt inlägg - hoppas krafterna kommer tilibaka snart! Tack för kommentar på min blogg. Ser att du letar efter botemedel för din mans spruckna hälar. Ringblomssalva är bra men allra bäst är ullfettssalva, kallas ibland Tassalva eftersom den även kan användas till hundens tassar. Jag gör min tassalva av ekologiskt ullfett, rapsolja och bivax. Min mans hälar är helt läkta sedan han började använda den!:)
Ha det gott!/Laila

Laila sa...

Vilket sorgligt inlägg - hoppas krafterna kommer tilibaka snart! Tack för kommentar på min blogg. Ser att du letar efter botemedel för din mans spruckna hälar. Ringblomssalva är bra men allra bäst är ullfettssalva, kallas ibland Tassalva eftersom den även kan användas till hundens tassar. Jag gör min tassalva av ekologiskt ullfett, rapsolja och bivax. Min mans hälar är helt läkta sedan han började använda den!:)
Ha det gott!/Laila

Cajsas Faster sa...

Vad tror du om nån avslappningsskiva? Det finns många bra program där man lär sig andas och bara vara och tanka kraft. Jag har en om du vill att jag skickar den!

Dra i nödbomsen eller be någon göra det åt dig!

Lycka till, Marie

Lissboden sa...

Hej Regina!
Ibland känns livet tyngre än vanligt och då är det svårt att känna för att göra det lilla extra som man egentligen behöver för att må bra:(
Det är trist att vi inte ska få må bra men ibland råder vi inte över det.
Vi får försöka leva i nuet och ta en dag i taget:)
Kram/Maria

Sirpa sa...

Hej! Tar hand om dig och ge all tid till dig som du kännes att behöva! Kram Sirpa

Nillis sa...

Styrkekramar till dig och försök samla kraft till att komma ut i solskenet i alla fall. Det ger extra kraft och glädje tillbaka. Snart kommer våren :-) Alltid något att se fram emot, kram

Meta sa...

En klen tröst är väl att vi är många som drabbats av den där eländiga flunsa både snuva och mage, År själv också uppe första dan idag.efter en magplåga i 2 dagar.
Men du Krya på dig nu och ha det så skönt du kan i sängen tills du blir helt ok.(gå inte upp för tidigt ingen tackar dig för det)
Du finns fortfarande här i mina tankar
Kramar från Meta