lördag 9 februari 2013

När jag skrev...

...det förra inlägget var jag verkligen slut på krafter, men inte kunde jag väl tro att innan dagen var slut skulle jag hoppa av ekorrhjulet...eller jag...det var rättare sagt kroppen som bestämde och tog mig med...och vi snavade båda rakt ner i sängen. Sedan dess har jag legat däckad i en influensa som heter duga...jag har inte varit så sjuk på flera år. Nu sitter jag upp i alla fall...
Jag är så tacksam för era fina, medkännande kommentarer och goda råd. Det gäller verkligen att tänka sig för och vara rädd om sig själv. Ibland, näej väldigt ofta är kroppen klokare än knoppen=)
*
Nåväl, det har inte varit så glatt här på ett tag och det känns som jag inte gett så mycket positiv energi till er som troget läser och lämnar kommentarer och mailar...därför tänker jag ordna en utlottning. I nästa inlägg kommer utlottningen så håll utkik!!!

Tack Elisabeth i V-by för underbara bilder!
Kramar,
Regina

33 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Influensan går som värst nu, jag hade min tidigt före jul. Man blir helt slut, så nu ska du bara vila dig helt frisk.
Stor kram
AnnaMaria

Sirpa sa...

Hej! Är inte roligt att vara sjuk! Krya på dig snälla du och lyssnar på din kropp! Önskar dig en skön lördag!
Kram Sirpa

Alice & Elvira sa...

Så jobbigt med influensa. Här går både den och agressiv magsjuka, så man går nästan bara och väntar. Här uppe är det -30 grader och strålande sol idag, men ska nog försöka hålla mig inomhus mestadels iaf :) Får hoppas alla basilusker fryser bort! ;)

Massor med krya-på-dig kramar skickar jag till dig!

/Catarina

Chokladvillan 1910 sa...

Usch då ! Influensan däckar de flesta. krya på dig ! Mannen har en fruktansvärd hosta, så jag har flyttat in i gästrummet...
Ta väl hand om dig !
Kram Anki

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla jobbigt med influensan.Var rädd om dej och lyssna på kroppen.Massor av krya på dej kramar Rita ♥

lisashus sa...

Vilka underbara pioner du bjuder på idag! Så välbehövligt i den tröstlösa vintern!
Hoppas att du har piggat på dej lite efter flunsan och att du kan släppa in lite ljus i tillvaron i takt med att ljuset börjar återvända!

Det låter spännande med utlottning!
Ha en fortsatt skön helg!
kramar
Lisa

Margot sa...

Njuter av din vackra bild! Visst är det så viktigt att vi lyssnar på vår kropp och stannar upp innan det går för långt! Min kropp har också sagt till att jag måste sakta ner så nu försöker jag ta det lugnt framöver för att hålla ihop! Krya på dig!
Kram Margot

Holly Design sa...

Uscha uscha inte kul att vara sjuk.
Krya på dig!
Underbar bild förresten.
Ha en så skön lördag det går från sjuksängen / Gunilla

Anette sa...

Krya på dig kära du och hoppas att krafterna återkommer på alla sätt...Många kramar/Nettan

Anonym sa...

Men så vackra blommor! Krya på dig!/Susanne

Maria sa...

Krya på dig ordentligt och var nu rädd om dig!
Kram♥

Melody and M.E sa...

Fy sjutton för influensan! Stackars dig, det brukar ta sin tid innan man får krafterna tillbaka.
Själv använder jag handsprit i massor, tar inte av mig handskarna när jag handlar, men det räcker ju med att någon hostar på en så är det klippt!
Krya på dig!
Kram Melodys matte

Lövkojan sa...

Förstår precis hur du har det, har precis börjat räta upp sig här också, helt vidrigt, hoppas du snart känner dig bra från den iaf!!

Ha en fin kväll,kram Marie-Louise

Anonym sa...

Det är väldigt många som ligger i influensa, men det känns säkert som om man är ensam om det just då.
Krya på dig!
Kram Birgitta
Ps. Äter 4 stycken havtornbär varje dag, inbillar mig att det hjälper.

Bitte sa...

Hej fina du!

Vad jobbigt du verkar ha det, hoppas att du tillåter dig själv att bara vila och ta det lugnt nu *kram*. Jag känner så väl igen mig i allt du skriver! I juldagarna åkte jag på världens influensa, den värsta på många år och jag trodde till slut att lungorna skulle gå sönder eftersom hostan aldrig gav sig. Jag var i princip sängliggande i nästan två veckor och kom därför efter rejält med jobbet. Efter det har jag jobbat i princip dygnet runt för att komma ikapp och inte haft ens en minut över för tvätt, städning eller för mig själv för den delen. Förra veckan fick jag två rejäla blodsockerfall på jobbet, det var otäckt! Den här veckan har jag somnat så fort jag kommit hem från jobbet och sedan sussat hela natten lång :-). Det behövdes... :-).

Har du läst en bok som heter "Doppings styrkedroppar"? Om inte, kan jag rekommendera den!

Många varma kramar till dig
Bitte

Nellie sa...

Usch för influensorna som härjar överallt nu! Peppar, peppar ta i trä men ingen i familjen har hittills blivit sjuk i vare sig hosta eller magont. Var kanske lite kaxigt att skriva...vill ju inte reta upp sjukgudarna i onödan... Vila dig ordentligt nu och krya på dig. Varma kramar till dig

annika sa...

Så det var nog därför som allt kändes extra tungt. Bra att det fanns en förklaring men jobbigt att vara sjuk ju. Hoppas att du snart är på benen och lyssnar lite mer på din kropp.
Kram på dig och var rädd om dig.
annika

Anonym sa...

Uff....ikke noe kos å høre, men var nok derfor du følte deg litt ekstra tung den dagen!!
Influensaen herjer overalt og den slår en virkelig ut....
Ønsker deg masse god bedring
Nydelig bilde
Varme tanker og klemmer
Merete

Anonym sa...

Uff....ikke noe kos å høre, men var nok derfor du følte deg litt ekstra tung den dagen!!
Influensaen herjer overalt og den slår en virkelig ut....
Ønsker deg masse god bedring
Nydelig bilde
Varme tanker og klemmer
Merete

Blommiga Rutan sa...



Vilken vacker bild på pionerna, har aldrig provat att torka några.

Ja du, då sa kroppen alltså ifrån! Som du skriver, kroppen klokare än knoppen! Väldigt bra uttryck.
Krya på dig och passa på att få lite välbehövlig vila.

Kramar Anncathrine

Hannis sa...

Så är ju livet ibland. Man kan inte alltid ge positiv energi utan ibland måste man tanka på den också=))

Hoppas att du mår bättre nu och får en chans att komma igen.

Kram Hannis

vadmalen sa...

Ser fram mot tävlingen.
En bra vecka önskar jag Dig!
Kram
Maggan
Ps Nu har mitt konto ändrats och jag är nu den jag är.........
jag vet inte varför

vadmalen sa...

Jag menar att jag är Birgit med bloggen Vadmalen.

Vardagslycka sa...

Hoppas du mår lite bättre nu och att flunsan ger sig. Men nog är det som du skriver att kroppen är ganska klok och säger ifrån rätt vad det är och då är det bara att ta det lugnt.
Åh, så härliga pioner du har! Blir de så fina när man torkar dem?
Ta hand om dig nu, vila massor och hämta krafter.
Allt gott till dig vännen.
Kraaam Carina

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej!
Krya på dig ordentligt innan du ger dig ut igen! Influensa kan verkligen tömma en på krafter. Massor av sjuka runt oss, men jag hoppas klara mig. Hade influensa förra året.

Krya på dig!
Hälsningar Monica

Elisabeth sa...

Tråkigt med influensa. Den har verkligen slagit ut rejält detta år. Tackar gud att jag inte insjuknat ännu.
Pionerna ser väldigt fina ut, måste prova torka mina med.

Krya på dig!
/Elisabeth

Elle sa...

Kryakram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är väl typiskt om man är nere för räkning att man ska åka på influensa också... Det är precis det man Inte behöver just då.
Hoppas att du snart kryar på dig ordentligt...
Är det månne en liten ljusglimt jag kan ana...
Kram
MArie

OlgaA sa...

Låter inte bra... Ta hand om dig!
Och på onsdag morgon när du har krafter kan du hämta något hos mig, så kika in :)

kram/Olg@

skifferhuset sa...

Ta nu hand om dig å en stor Krya på dig kram kommer här ifrån mig! Kraaaaaammmmm! Iréne

Rosa i huset i vitt sa...

Hoppas du kryar på dig från influensan snart
kram Rosa

Unknown sa...

Så spännande med utflyttningen.....men det viktigaste är att du verkar "på bettet" igen!

Kram!

Ingemar

Rita sa...

what a lovely blog you have here, filled with lots of inspiration. so glad to have found you.
rita