tisdag 19 februari 2013

Hur står det till...

...kan man undra...det är mycket upp och ner...en allvarlig sak hänger över mig och där finns det ingen ljusning, där är det kört...andra saker har väl ordnat till sig och annat jobbar jag på. En ständig oro bär jag på, men stundom glimmar det till och om jag inte tänker så mycket kan jag ibland tro att allt är som vanligt eller att det kommer att ordna sig...
...har faktiskt haft några nätter då jag fått sova nästan hela natten och vilken skillnad det blir, då orkar man på ett helt annat sätt...
...mycket snö har vi och några flingor dalar ner varje dag, det blir lite tröttsamt i längden. Nu skulle man önska att det vänder och blir vår, men ljuset har återvänt i alla fall...vilken skillnad det är från vecka till vecka...
*
Nu ska jag ta och knoppa in, har mycket att stå i framöver, så det gäller att samla krafter. Vad roligt att så många har anmält sig till utlottningen!

Kram,
Regina

20 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelige bilder :)
Ta vare på deg :)
Sov godt
Klem Merete

Sirpa sa...

Hej! Jag hoppas att allt löser sig med det bästa sätt! Tar hand om dig!
Varma kramar från Sirpa

Snäckskalsdalen. sa...

Jadå, allt löser sig till slut, fast det tror man inte alltid. Speciellt inte när man är mitt uppe i nåt elände, men på nåt vis brukar man kunna trassla sig ur det och får man dessutom en hel natts sömn, ja, det är guld värt! Tänk vilken skillnad och man tänker så mycket trevligare då också!
Vilken härlig bricka du har!
Agneta kramar

Hannis sa...

Svårt när man åker på smällar av livet. Det är då det gäller att lägga fokus på dom bra sakerna, även om det också är lika svårt kan jag själv känna när det händer tuffa saker.
Hoppas att det ordnar sig!

Fina bilder!
Kram Hannis

Blommiga Rutan sa...



Hej Regina!

Hemskt att gå omkring och bära på en ständig oro.
Tänker på dig och önskar att 2013 blir ett bättre år för dig och familjen.

Varma kramar
Anncathrine

Elle sa...

Livet är en berg-och-dalbana. Pessimisten skulle säga att man tar ett steg tillbaka, optimisten säger att man bara tar sats. Det blir bättre, jag lovar! <3

lisashus sa...

Härligt att höra ifrån dej och att du har haft en del ljusningar i ditt livsläge!
Ja, ljuset har i alla fall återvänt, men vintern verkar ha bitit sej fast med snö och kyla!
Varma styrkekramar!
Lisa

Chokladvillan 1910 sa...

Jag avundas dig inte, att känna oro är inget bra. hoppas att det ordnar sig till det bästa.
Ta hand om dig, det blir faktiskt lite bättre med ordentlig sömn.
Må så gott !
Kram Anki

Margot sa...

Hoppas verkligen att allt ska ordna sig till det bättre för dig! Sköt om dig! Styrkekramar Margot

Photo by Maria sa...

Ta hand om dig och lyssna på signalerna kroppen sänder ut..
Jag är med inne i en period av oro, inre stress och sömnlösa nätter.. Inget kul alls..
Men tror på att det ljusnar så småningom..

Kram Mia

Anonym sa...

kära du, precis idag, tänkte jag undra hur det står till med dig.. jag skall passa på att kolla det, och då frågar du det samma..

jag slogs omkull härom dagen, ramla omkull, och har nu gråtit i flera dagar, ryck upp dig sa ngn, i min närhet du som har så mycket att leva för..

då grät jag ännu mer..

men jag är här och läser dina ord, hoppas jag vinner..

// Elisabeth i V-by

Meta sa...

Vad det låter fint att det finns stunder då det känns rätt bra. Det är på väg åt rätt håll då känns det som.
Ju fler fina dagar du får desto bättre går det tror jag.Sova är viktigt, du kanske kan sova en blund på dan, det brukar hjälpa en smula.
önskar dig verkligen en fin tid som går framåt för var dag.
Ha det så gott du kan och det blir ju ljusare ute för var dag det gör det också lättare.
Kramar Meta

Bitte sa...

Att få sova en hel natt är otroligt viktigt för att orka, speciellt när det blåser kallt och man ställs inför livets hårda prövningar. Hoppas nu att du får sova bra fler nätter!

Det låter inte alls bra att gå omkring med en ständig oro, jag läste för ett tag sedan att oro tär på mjälten något enormt!

Jag är också less på allt snöande, det får gärna bli vår nu. Solsken och fågelkvitter vill jag ha! :-)

Önskar dig en fin vecka!

Varma kramar
Bitte

Handgjorda drömmar sa...

Ja, livet blir inte alltid som man tänkt sig... Hoppas allt blir till det bästa för DIG! Så härligt att du är tillbaka så smått här i bloggvärlden - ALL LYCKA!
Kram Marie

Rosa i huset i vitt sa...

Vilka fina bilder..härligt att du är tillbaka här igen
kram Rosa

HWIT BLOGG sa...

Hej där!
Som vanligt fantastiska bilder...
Tänker på dig och önskar dig en fortsatt fin vecka!
Du vet var jag finns...
Kram,
Titti

Märta sa...

Det var längesedan jag var inne hos dig. Har varit lite dålig på att läsa bloggar den senaste tiden. Jag förstår att du har mycket oro och jobbiga saker just nu, jag hoppas att du får sova gott om nätterna nu så du kan samla krafter. Jag försöker skicka över lite styrkekramar till dig, jag hoppas du känner lite kraft i att många tänker på dig1
Kramar! Märta

Puumuli sa...

Hoppas att det ordnar sig med det du går och oroar dig för! Att sova är nog en av de viktigaste sakerna i livet så glöm inte det!

Ha det så bra!

Kram
Sari från Puumuli

ifni design sa...

Vilken tjusig blogg med härliga bilder!:-)

Anonym sa...

hej jag vill tävla med en lott och hoppas på tur
kram ullaisa
stortintresse@yahoo.se