söndag 24 februari 2013

Att bli uppmärksammad...

När jag låg däckad i influensa fick jag en kommentar från Olga med bloggen Mom's kitchen, en mycket trevlig och inspirerande blogg. Hon har valt ut min blogg och nu när jag kryat på mig tänkte jag ta itu med uppgiften som hör till utmärkelsen. Först ska jag besvara några frågor...
*
Där jag trivs bäst...det är att vara tillsammans med min familj, make, barn och barnbarn och då blir platsen oväsentlig...
Om jag fick välja yrke fritt...då skulle jag vilja jobba som dekoratör igen, har en dekoratörsutbildning och jobbat som det tidigare och det är det roligaste jag gjort (hittills), kanske berodde det också på de underbara människorna jag jobbade med då...
Då blir jag riktigt arg...det är när människor är oärliga och när människor drar nytta av andras svaghet och framhäver sig på bekostnad av andra...
Jag mår bäst när...jag känner att jag har balans i livet...
Om jag fick en miljon...skulle det lösa en del problem...
Gör helst på semestern...är någonstans där det är varmt och soligt, så kroppen tinar upp och axlarna sjunker ner...
Värsta impulsköpet...har aldrig gjort något *blink*...hittar alltid ett skäl till varför jag köpt en pryl som jag inte har användning för, varit för dyr eller varför jag köpt handväska nummer 57...
Detta gör mig lycklig...att min familj mår bra...
Jag drömmer om...att saker och ting i mitt liv faller på plats och att jag kan få uppleva ett inre lugn...
*
Nu ska jag enligt instruktionerna skicka vidare utmärkelsen med tillhörande uppgifter till fem bloggar med mindre än 200 följare. Dessa blir:
Hoffmans Design
Marias Vita Rum 
Handgjorda Drömmar 
Life at the Railway Station 
Ditten och Datten
*
Ni behöver inte anta uppmaningen, men ni ska veta att jag skickar den till er för att jag gillar era bloggar och vill uppmärksamma dem!
*
Till alla läsare önskar jag en fin fortsättning på helgen och en ny spännande vecka!
Kram,
Regina 

19 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Goa du! Om du visste vad glad jag blir! Tusen tack snälla du! Vad roligt att läsa dina svar!! Ha en bra dag! Kram!

Alice & Elvira sa...

Tack rara du för tipset om varm svartvinbärssaft, har jag aldrig provat förut så det ska absolut testas.

Ha en fortsatt fin söndag!
Kramar Catarina

Margot sa...

Grattis till utmärkelsen! Kul att läsa dina svar.... 57 handväskor, wow:))
Ha en skön söndag!
Kram Margot

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till fin award och det är alltid roligt och läsa om bloggaren.
Ha det gott Regina
Kramar
AnnaMaria

LOPPISLIV sa...

Grattis till awarden! Ha en toppenfin söndag!! Kul läsning :-)
Kram Paula

Anonym sa...

Gratulerer så mye med flott award :)
Velfortjent, du har en herlig blogg:)
Fortsatt herlig søndag
Klem Merete

Meta sa...

Kan bara niga och bocka till din fina utmärkelse, har undrat över hur det kommer sig att det kommer en sån,har bara sett det men nu förstår jag.
Krya på dig så du kommer igång igen.
ha en go söndag
Kram Meta

lisashus sa...

Grattis till utmaningen och lite uppmuntran, som alltid roligt att få, och den är du verkligen värd!

Kul att höra lite om dej och jag känner igen mej i mycket!
Tack för din rara kommentar hos mej!

Önskar dej en skön fortsättning på söndagen! (Hoppas att du har lika ljuvligt väder som vi haft i em.)
Soliga kramar
Lisa

Maria sa...

Grattis till din Award!!! Vad trevligt att du delar med dig av hur du tänker och känner kring de åtta frågorna! :)

Ser att du är utbildad dekoratör, precis som jag. Blir lite nyfiken och undrar var och under vilka år du utbildade dig? Själv gick jag den 2-åriga Reklam och Dekoratörsutbildningen här i Örebro (mellan åren 1983-1985)... och hade Gibbe och Rolf som lärare (om du gick här så kanske det säger dig något?) :)

Fin kväll till dig!
Kram♥

STENLYCKA sa...

Grattiskram och det var trevligt att få höra lite om dig.
Önskar dig en riktigt fin början på sista veckan i februari!
Kramar
Raina

Ewa`s Galleri sa...

Grattis till awarden. Roligt att få läsa lite om dig
Ha en bra vecka

Handgjorda drömmar sa...

Tack snälla söta Regina! Blev så glad att du tänkte på lilla mig! Kul att läsa om dig, dekoratör låter ju bara så himla kul! Hoppas din helg varit fin:-)
Kramkram

Marias Vita Rum sa...

Hejsan!!! Va kul att du hittade min blogg och dessutom valde att ge en utmärkelse till mej :) TACK!!! KUL!!!! Har varit runt inne hos dej ett tag och har förstått att du har det lite jobbigt just nu, hoppas att det ordnar till sej. Själv blev jag uppsagd lagom till semestern i sommras så det där med sömnlösa nätter går jag igenom fortfarande.
Ang. medicinflaskan, om det är den som det står saccharin-Natrium på och var med i inlägget den 25 jan. så har jag den kvar. Den kostar 90 kr. och väger nästan 1 kg. så billigast är att skicka den med schenker 65 kr. Så fundera på saken :)
Önskar dej en bra vecka!!! Kram Maria

Sirpa sa...

Grattis! Roligt att höra att du mår bättre och roligt också att läsa dina svar! Önskar dig en trevlig början på veckan!
Kram Sirpa

Blommiga Rutan sa...


Hej!

Stort GRATTIS till awarden! Den är du verkligen värd!

Kramar Anncathrine

Unknown sa...

Hejsan!
Tack för din kommentar, kul att komma tillbaka när man får sån respons :).
Stort grattis till din award och kul att läsa lite om dig.
Ha nu en fortsatt fin vecka, kram Ing-Britt

Vita Falkens Lantliv sa...

Grattis till awarden! Så kul läsning, men det var måååånga väskor hihi.


Kram Susanne

blockethuset sa...

Grattis till vinsten...och kul att läsa om dig!
Ha en bra onsdag!
C

Rosa i huset i vitt sa...

Grattis till din award och kul att läsa lite om dig
ha en trevlig helg
kram Rosa