söndag 8 juli 2012

Pionfrossa

I år har jag försökt att frossa i alla mina favoritblommor...det är endast liljekonvaljerna som jag missade till min stora sorg...men nu är det dags för pionerna...
Ni kommer väl ihåg att ta in pioner för att torka? De ska tas in precis när knoppen slagit ut. Häng dem upp och ner, var för sig, de behöver luft runt om. När de sen torkat kan man göra buketter av dem.
*
Här mullrar åskan i bakgrunden, så det är dags att stänga av och dra ur kontakterna. Här på landet måste man göra det, annars blir man av med alla elektroniska mojänger. Önskar er, mina kära läsare, en riktigt skön söndag!
Kram,
Regina

23 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint med pioner.Ser ut som smarriga bakelser.Ha en skön söndag.Kramar Rita ♥

Zinnia sa...

Så vackert att fylla en soppterrin med rosa pioner. jag önskar dig en skön söndag! Zinnia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fint! Jag gillar dina buketter.
Blir nog åska här också, är så varmt och kvavt.
Kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

Hejsan!
Så himla vackert med pionerna i den skålen.
Här har jag trott åskan ska komma i flera dagar men ännu har jag inte hört den.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Anonym sa...

Hei!
Pioner er utrolig vakre:)
Nydelig farge på de!

Klem Merete

Ett Vitare Hem sa...

Så fint det är med pioner!!
Ha en fin söndags eftermiddag!
Kram/Lena

STENLYCKA sa...

Tack kära vän för tipset att torka pioner. Det måste jag gå ut genast att blocka in. Så spännande att se hur det blir.
I dag tar jag och min man det lite lugnt hade gäster igår kväll till fram på småtimmarna, några pioner skall jag nog orka med att plocka in.
Kram
Raina

Lövkojan sa...

Oh så vackert! Vilken alldeles underbar rosa färg de har!
Japp, hos oss har det varit innemysardag idag :)
Ha det fint, kram Marie-Louise

Nyanser av vitt sa...

Så vackra vännen. Jo vår vildvuxna trädgård är charmig men jag skulle gärna ha en fin och välvårdad....svårt när man inte är intresserad av skötseln :O)
KRAM Agneta

Vita Falkens Lantliv sa...

Hejsan!

Så vackra pioner du har! Ursöt rosa färg till det vita:)
Åh tack för tipset om att torka pioner, måste springa ut direkt och se om det finns några kvar.

Kram Susanne

Puumuli sa...

Härliga pioner! Jag har alltid så svårt att plocka in perenner - jag måste alltid låta dem stå kvar i trädgården...

Ha en fin söndag!

Kram
Sari från Puumuli

Anonym sa...

Hann inte med mina pioner, en störtskur förstörde dem.

Tittar på dina underbara bilder i stället.

Kram Birgitta

Madame Petite sa...

Åh göta petter vad vackert!!!! Vi har knall rosa pioner upptäckte jag... hoppades på ljusrosa men icke! visste inte att de gick att torka, funderade på det här om dagen men tänkte att det nog inte var lönt. ska absolut prova om de står kvar efter dagens skyfall och åskoväder... inte riktigt klokt vad det åskade idag!

Kramar

Home Bohemia sa...

Jag har aldrig provat att torka pioner...låter fint!! Tack för tipset! Kram Maria

linnea-maria sa...

Åh vad fluffigt du har arrangerat dem! Jag är lite orolig för att de ska regna bort nu :/ när de precis har slagit ut. Vi får hålla tummarna.

Johanna sa...

Hej! Hittade hit till din blogg genom lite andra bloggar. Fin blogg du har, jag skall titta runt lite:) Vackra pioner du visar!

Kram Johanna

Vardagslycka sa...

Åh, så vackert! Ljuvlig rosa färg på dem, ser så fluffiga och fina ut.
I år ville inte mina pioner blomma, vet inte vad som hänt, det är bara några blad som kommit upp.
Hoppas åskan har dragit förbi nu och solen skiner på dig.
Kramar från Carina

Anki sa...

Dina bilder tar verkligen andan ur en, såå fint! Har inte en enda pion i sikte, jo grannens men den är nog NO NO...jaja vem vet en mörk kväll, fniss!
Ingen åska här, bara SOOOOL!

Önskar dig en fin dag!
KRAM!

Blommiga Rutan sa...

Underbara! Känner nästan doften!

Tack för tipset om att torka pioner, har aldrig tänkt på det!

Så roligt att du fått komplimanger om väskan, jätteroligt att höra!

Kram Anncathrine

Fågel Blå sa...

Så otroligt vackert!!
Pioner är min favvoblomma!
Ha en fin Sommardag
Kramar Kathrine

Nillis sa...

Underbara! Älskar den rosa färgen. :-) kramis

Gabriella sa...

Åh! Rosa pioner och liljekonvaljer är favoriter hos mig också=)

Sara sa...

Gud så vackra pioner och vackert komponerade bilder! :) Titta gärna in i min blogg!