onsdag 11 april 2012

Tillfälligt avbrott=)

Hallå där ute i det fina vårvädret...eller? Nja det är lite dåligt med den varan nu, men vi hoppas att det snart blir varmt så att småfåglarna vill boa. Maken har snickrat ett par nya fågelholkar, lagat ett par gamla och satt upp dem. Det är ju lite sent men jag tror inte fåglarna varit så aktiva, de sitter mest och kikar om de inte kan få lite mer vinterfoder.
Visar lite detaljbilder från köket idag...min hjärtan-på-tråd har dragit iväg och hängde långt ner på kökssoffan, så jag tog och hängde upp den på en knopp i paradhyllan. Skulle gärna vilja köpa lite nya blommor, men fönsterbrädorna är fyllda med pelargoner. Det är så skönt när man får ut alla krukor sen så det går att göra lite fint i fönsterna.
Maken har gjort en grej med krokar som jag hängt i taket. Egentligen skulle jag hänga lite olika köksredskap i den, men nu hänger vardagsmuggarna där så länge. Ganska praktiskt när man är sugen på en kopp te eller kaffe=) Det där gulnande furutaket ska jag försöka göra något åt i sommar.
Nu ska jag ta och packa för jag ska iväg på jobbresa ett par dagar, så det blir väl tyst här på bloggen och inga kommentarer hos er från mig förrän till helgen. Önskar er en skön avslutning på veckan, mina kära läsare, så ses vi snart igen!

Kram,
Regina

20 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!

For et herlig kjøkken du har med utrolig masse lekre detaljer:) du har bare så mye fint og jeg ser frem til hvert innlegg som kommer:)

Klem Merete

Anonym sa...

Hei igjen:)
Tusen takk for koselig kommentar om min datters hjem:) det er meg som hjelper dem med alt sammen og det er så gøy når de liker det samme som meg:) kommer mer:)

Klem Merete

Anette sa...

Halloj vännen
Du har de så himla fint så och grejen att hänga muggar på va ju jättefint och praktiskt.
Ha en trevlig tripp.
Kramen Anette

Elna sa...

Det blev riktigt fint med muggarna, låt dem hänga kvar *ler*. Du får ha en bra resa.

Kram

annika sa...

Mysiga bilder! Snygg hållare för kopparna. Jadu...furutak det har vi målat en del. Men det blir bättre så det är värt jobbet.

Ha det bra på jobbresan.

Kram

Chokladvillan 1910 sa...

Händig gubbe du har ! ;) Himla praktiskt, har en liknande själv & jag hänger faktiskt kaffe & temuggar i den ;)
Ha en härlig jobbtripp !
Kram Anki

Photo by Maria sa...

Fina detaljbilder du visar..

Ha nu en fin jobbresa..

Kram Mia

Fågel Blå sa...

Härliga bilder från köket ditt!
Hoppas du får en fin jobbarresa!
Kramar Kathrine

Solstrimmor sa...

Hoppas du får en angenäm jobbresa. Kanske det finns några loppisar efter vägen:O)

Kram Eva-Mari

Unknown sa...

Blev ju jätterädd........ att du tänkt göra ett avbrott i bloggandet. Vårvädret hämtar sig och tar bara lite fart, somn när gungan går tillbaka för att komma ännu lite högre!!
Hur skulle jag klara mig utan din fina blogg?! Gillar den!
Kram
/Ingemar

Unknown sa...

Ja inte är det så fint väder inte, en idag ser jag skymten av något blått däruppe iaf ;).
Så mycke fint du har på dina hyllor och den där "kopphängaren" var ju väldigt praktisk och snygg.
Ha de gott, kram Ing-Britt

barbrok sa...

Hej
Hoppas du har det bra på din jobbresa!! Fick inte se dina bilder, min dator är för seg att ladda upp bilder som är lite större. Samtidigt som mitt tålamod är betydligt mindre...
Kram Barbro

Nyanser av vitt sa...

Fina bilder vännen. Kul att du är med i min utlottning. Nu ska jag hoppa in till din.
Kram Agneta

Marie maräng sa...

Så fina bilder! Det ser jättemysigt ut hos dig...

Ha de gott!

Marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var en kul ide med kopparna i taket! Annars brukar det kanske vara klackarna i taket hos dig?
Bra att ha dem till hands...
Ha det så bra på din jobbresa!
Kram
Marie

LissAnna sa...

Härliga bilder. Kram från mig.:-)

Madame Petite sa...

Vilken härlig samling porslin på kökshyllan... och hjärtan på tråd ja, slängde mina döingar igår... bortglömda i byggdammet. De överlevde många år men nu gav de upp!

Kramar

Torpliv sa...

Många fina bilder du visar, och så roligt att ha en sådan hängare och vilka vackra koppar du har i den!
Kul att du vill vara med i min lilla utlottning =) Ha en bra dag! Kram Petra

skifferhuset sa...

Vad fint med muggar i ringen! Så fint du har det i köket! Ha en trevlig jobbresa! Kram Iréne

Anki sa...

Ditt vita porslin är så fint! Å vilken händig karl du har, både läcker och praktisk (hängaren), fniss...har kikat på såna hängare och dom är ju snordyra...

Ha det!
Kram Anki