tisdag 13 december 2011

Luciadag...

Under flera dagar har vi haft besök av dessa vackra Domherrar...jodå det var några damer med också, men de har grå fjäderdräkt och är svårare att upptäcka. Domherrarna sitter i vår Syrenbuske och knaprar i sig de gamla fröna. Men ser ni vad stora de nya knopparna är, nu måste det bli kallt annars vet jag inte var vi är på väg...
Igår fick jag reda på att jag vunnit första pris, ett stort ljushus, hos Annie med bloggen  Annalunda - Vintage countryliving. Ni kan tro att jag blev glad! Tusen tack, Annie!
*
Idag är det Luciadag och jag kan inte bjuda på någon bild på någon Lucia, men jag bjuder på en vers ur en av de käraste sånger som jag minns från otaliga Luciafiranden...och till den en bild som jag lekt lite med för att symbolisera de tusen, tusen strålande ljusen...

Nu tändas tusen juleljus
på jordens mörka rund,
och tusen, tusen stråla ock
på himlens djupblå grund

Önskar er alla en riktigt fin Luciadag!
Kram,
Regina

24 kommentarer:

Unknown sa...

Önskar även dig en fin Luciadag, kram Ing-Britt

linnea-maria sa...

Vilka fina herrar. :-)

frida sa...

Trevlig lucia snart ska jag iväg på ett lussefirande med en av mina små

Christina sa...

Domherrarna är så fina, tyvärr har dom slutat komma hit, när vi fick grannar. Trevlig Lucia till dej också./Lila-Christina

Anonym sa...

Vilka fina bilder du har. Domherrarna är så söta men knopparna på syrenen är lite väl stora, det är de här också.

Du får ha en riktigt skön dag.

Kram

Solstrimmor sa...

Grattis till en sån fin vinst! Vilken tur du har!
Vi har också både domherrar- och damer vid vårt fågelbord. Dom är så vackra, ja, alla fåglarna är ju det på sitt sätt, men domherrarna är ju så juliga!

Ha en skön fortsättning på luciadagen.
Kram Eva-Mari

Anneli sa...

Rara domherrar!
Men så stora knoppar på buskarna..........

Själv såg jag att min magnoliabuske hade stora knoppar igår, konstigt...

Härligt foto på trädet!

Lussekram från Anneli.

Vardagslycka sa...

Domherrarna är så fina och här på gården har jag bara sett en enda i år.
Grattis till den fina vinsten!!!
Önskar dig en fortsatt fin Lucia!
Kram, Carina

Anki sa...

Tack snälla!
Grattis till din fina vinst och hoppas du får en mysig dag!
Nu ska jag fortsätta bråka med VC, tänk att det ska vara sååå besvärligt att få en tid!

Goa kramen till dig!

Fågel Blå sa...

Åhh så vackra bilder!
Önskar dej också en fin Lussekväll
Kramar Kathrine

Photo by Maria sa...

Domherrar är så vackra, längesedan jag såg till några hemma hos oss..

Grattis till vinsten!!!

Kram Mia

barbrok sa...

Grattis till vinsten och ha en bra Luciakväll!
Kram

Bella sa...

Underbara bilder!!!! Trevlig lucia / bella

Anette sa...

Halloj vännen
Hi hi grattis till vinsten ,vi är lite turgummor båda två ;)
Visst är dom fina dom små domherrarna.
Ha de så bäst.
Kramen Anette

annika sa...

Men så kul...att du vann. Grattis!
De lyser verkligen upp med sin vackra färg.
Jag har varit på Lucia på skolan...fyrorna lussade för oss. Visst är det vackert med barnröster till alla lussesånger. Jag har svårt att var tyst ...vill gärna sjunga med.
Skriver individuella omdömen i alla ämnen nu. Det ska vara klart på torsdag så jag måste vara på skolan på torsdag...min dag som är vikt för mitt andra uppdrag. Huvudsaken att jag blir klar. Måste ju kolla av alla barnen också.

Kram
annika

Felix sa...

Så fina domherrar! Och rejäla syrenknoppar!

Grattis til vinsten! Jag såg allt att du knep första priset... ;-)

Luciahälsningar
Elisabet

Lissboden sa...

Vilka underbara bilder på domherrarna. Det är fina herrar det:))
Må så gott!
Kram/Maria

Hoffmans Design sa...

Hoppas du har haft en kanon lucia. Fin layout du har gjort är dom bilderna tagna hos dej?
Jösses vad det regna här idag. hur har ni det?
Kram Hoffmansdesign

Bitte sa...

Tack för din fina hälsning hos mig! :-)

Det är något speciellt med domherrar, jag har älskat dem sedan jag var liten och minns att jag kunde sitta i timmar och titta på dem genom fönstret medan jag ritade av dem :-).

Ha en fin onsdag!

Många kramar
Bitte

Ett Vitare Hem sa...

Grattis till vinsten och lyckliga du som har domherrar utanför ditt fönster dem är ju så vackra!
Ha en finfin onsdag eftermiddag!
Kram/Lena

skifferhuset sa...

Domherrarna är väl för söta, tycker om dom riktigt mycket, men man brukar ju säga att det blir kallt när de är framme! Kram Iréne

Vintage House sa...

Hej
Så fina de är och härliga bilder du visar...
här mår man bättre men orken har inte hittat tillbaka...
ha en fin torsdag
kram
sandra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vi får hoppas att inte knopparna börjar bli löv!! Här är 5 grader varmt just nu. Jättefint foto du fått på domherrarna.
Kramar
AnnaMaria

Elzie sa...

Vilken vacker fågel det är. Här brukar dom inte synas till förrän framåt våren.
Ha en fin kväll.
Kram Elzie