söndag 21 augusti 2011

Gävle t o r = 10 rutor

Nu är vi hemma trötta och nöjda efter intensiva dagar i Gävle hos sonen, flickvännen och farmors lilla gos. På vägen dit och tillbaka satt jag och virkade mormorsrutor i bilen, så till högen här på bordet kan nu läggas tio rutor till=)
Efter en rolig dag med shopping, loppisbesök, god fika och Taco buffé som vi hjälptes åt att tillaga, åkte maken och jag iväg till Gävlebuktens Bed & Breakfast som jag verkligen kan rekommendera, mycket trevligt! Efter en god natts sömn och en makalöst god frukost åkte maken och jag ut till Bönan. Det är en fyr som ligger norr om Gävle. Solen strålade och glittrade i havet.
Havtorn
Efter besöket vid Bönan åkte vi hem till sonen igen. Där fick vi fika med nybakta bullar. Sen åkte vi tillsammans till Mackmyra och fick en guidad visning av destilleriet och whiskeylagret. Sen bar det av hemåt igen och här kommer en bild på godingen...
Massor av kramar och önskan om en fin kväll och en bra början på veckan!
Regina

16 kommentarer:

Anette sa...

Hej Regina
Vilka underbara bilder du visar o vilken liten goding :)
Du jag undrar om du kan berätta hur du virkar dom mormors rutorna ,skulle vilja jag också men har inget mönster :(
Ha en skön kväll.
Kram Anette

Unknown sa...

Men vilken härlig bild på lillen :). Ser ut att vara ett vackert ställe ni besökt, fina bilder.
Mormorsrutor har mamma lovat att virka åt mig bara jag köper garn. Dina ser riktigt fina ut, vilken färg kommer du virka ihop dem med?
Kram Ing-Britt

Anette sa...

Hej igen ;)
Tusen tusen tack för sidan med beskrivningen.
Va gullig du är o tack för din rara kommentar den värmer:)
Sov sött
Kram Anette

Anonym sa...

Trevligt, trevligt. Vilken gullig en! Jag gillar det här med 10 rutor t o r:-)

Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken liten goding till barnbarn!
Och så vackert det var vid Bönan!
Och Mackmyra, där har jag varit, tror vi var där och tappade upp whiskyfat åt oss som nu ligger i ett lagringsrum på Smögen.....
Agneta kram

Verasantik sa...

Vilken gosing till barnbarn...förstår att det är hur mysigt som helst! Kram Eva.

Emelie sa...

Vad härligt med en liten utflykt och vilken liten söting! Vad kul att kunna sitta och virka i bilen. Tyvärr får jag se till att hålla ögonen enbart på vägen när vi åker någonstans eftersom jag blir så åksjuk, därför är det oftast jag som kör och pojkarna roar sig med något kul i baksätet... ;)

Ha en fin vecka!
kram Emelie

Linnéa sa...

Vilken sötnos på bild. Han måste ha söta föräldrar! hihi :)
Det har varit en jätterolig helg, det får vi göra om igen :)

Anette sa...

Hallå! Ja ni verkar ha haft en härlig helg! Och vilken söting på bilden!!
Kram/Nettan

skifferhuset sa...

Vilken liten going du har! Skönt med en utflykt å tänk att du kan virka när ni åker! Förrena nytta med nöje, heter det ju! Kram Iréne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken gullunge, det är garanterat farmors ögonsten. Så roligt och hälsa på dom, och samtidigt göra en utflykt. Jättefina bilder från fyren och ut över vattnet.
Ha det gott
AnnaMaria
Ps, och du ser att jag jobbar stenhårt för och hitta gamla lastbilar och fota...fniss

Elsa och Helena sa...

Vilken liten godbit du hälsat på men så bor han ju i min hemstad Gävle också:) Bönan är jättefint och vilka vackra foton du fångat! KRAM Helena

Gabriella sa...

Åh vilka härliga bilder!

Fiffiga Systrar sa...

Vilka toppendagar! Jättemysigt verkar ni haft det. Gävle låter riktigt fint och vilken underbar liten goding du har där! Mys!

Ha en toppenfin tisdag!

Kram Elin + Emelie = Fiffiga Systrar

Vintage House sa...

Hej
Verkar som ni har haft en härlig resa och fin fina bilder...
Vilken liten goding som avslutade det hela..
Ligger i soffan och försöker kurera mig...
kram
sandra

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Viken liten goding! Härlig bild!
Ni verkar ha haft en härlig tripp också...:)
Kram
Marie