söndag 10 juli 2011

I love Hjo...

Maken och jag påbörjade vår dagsutflykt tidigt på lördagsmorgonen och styrde kosan västerut. Strax ovanför Vättern svängde vi vänster ner mot den västra sidan av "sjön" målet var Hjo
Där hade vi tänkt att vi skulle besöka rara Marie och hennes fina butik Vita Ranunkler
Jag har läst så mycket positivt om butiken på flera bloggar så nu var det dags att se den med egna ögon
Butiken var helt underbar, det fanns så många noggrant utvalda, unika saker, detta påpekade även maken=)
Även i trädgården fanns mycket fint ögongodis
Vi gick en liten promenad efter stranden och och jisses vilka vackra hus det fanns där
Efter Hjo for vi vidare...var får ni veta nästa gång...
Kram,
Regina

9 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vilken härlig tur.Bara så mycket underbara bilder bjuder du på.Vad mycket fint Marie hade.Härliga hus.Ja Hjo har mycket vackert att bjuda på.Ha nu en skön söndag.Kraaam Rita ♥

Viola sa...

Kan tro att detta besök var en upplevelse, hoppas du har en skön söndag, kram

Marie sa...

Hej Regina!

Var så roligt att träffa er igår. Nästa gång ni har vägarna förbi får ni komma in på lite fika.

Tack för dina snälla ord om butiken, blir så glad!

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Marie

Fröken Fräken sa...

Ja, det är en himla mysig butik! Och vilka hus! Där skulle jag helt klart kunna flytta in :-D

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej Regina!
Jag besökte Hjo för några år sedan och blev också alldeles betagen i alla gamla fina trähus där. Nästan så man ville flytta dit:-)

Har du sett att vi håller på att göra en ZON lista för bloggare? Gå in på min blogg och länka dig under rätt zon, länka sedan tillbaks hos dig, så att dina läsare ser det och länkar sig också. På så vis blir det så småningom en riktigt bra lista.

Ha det fortsatt gott i sommar, kramkram Hillevi

Felix sa...

I går fick vi besök av släktingar som var på hemväg från Slöjdmässan i Hjo. Jag trodde att du hade besökt den när jag såg din rubrik. Hade vi haft semester nu hade jag gärna åkt dit. Men min man är nog trött på Hjo... ;-) Han åker till folkhögskolan en dag i veckan för distansstudier.

Sommarhälsningar
Elisabet

Photo by Maria sa...

Vilken underbar butik och härlig resa ni gör.. Sverige är som vackrast nu..

Kram Mia

Bitte sa...

Vilken härlig tur ni har varit på! :-) Jag har suttit en lång stund nu och läst ikapp de inlägg jag missat och det kändes nästan som att jag var med. Vad fint det verkar vara kring Grönsöö, däromkring har jag tyvärr aldrig varit. Nu fick jag se bilder av det i alla fall! :-).

Vilken fin butik ni besökte, den verkar vara precis i min smak! Gammalt och unikt är fint :-). Det ska bli spännande att se vart nästa stopp blev!

Hoppas du får en riktigt fin vecka nu, 13,5 timmars arbetsdag lät inget vidare... du har väl semester snart?

Många varma kramar
Bitte

Anonym sa...

Vad kul att kunna besöka en affär man har läst om. Den verkar jättemysig.

Kram