fredag 20 maj 2011

Gammalt porslin

På det stora skåpet i köket har jag plockat om lite och ställt dit lite nytt. Bakom soppterrinen står den gamla skärbrädan från Gustafsberg.
 
Fyra gamla speceriburkar i porslin från Rörstand har nyligen ropats in på Tradera



Ytterligare en gammal poslinsburk med lock har fyndats på loppis, liksom den söta kannan
Då var det fredagkväll. Nåt mys har jag inte hunnit med utan jag fick sitta tills för en stund med några arbetsuppgifter. Önskar en fin helg!
Kram,
Regina

18 kommentarer:

Unknown sa...

Så mycke fint porslin, gillar det helvita porslinet men tycker oftast det blir för dyrt.
Önskar även dig en fin helg och hoppas du hinner med lite mys.
Kram Ing-Britt

annika sa...

Du har näsa för fynd! Snyggt med det vita.
Nu får du ha en skön helg och kanske att vi
ses.

Kram
annika

Photo by Maria sa...

Ljuvliga porslinssaker du visar.. Me like..

Önskar dig med en bra helg..

Kram Mia

Stina sa...

Så fina gamla saker du har.:-) Kram Stina

Puumuli sa...

Fint porslin!

Ha en skön helg!

Kram
Sari från Puumuli

Lantligt i smultronbacken sa...

Härligt porslin i sina nyanser av vitt. Gillade den lilla burken till kardemumman. Jag blir helt såld när det gäller kardemumma. Min favviskrydda och så användbar här hemma

Ha en härlig lördag

Kram Teres

Lissboden sa...

Vilka fynd du gjort och vad du hinner med.
Jag gillar ju blått så jag tycker sakerna från Rörstrand var jättefina.
Ha en fin helg!
Kram från Maria

Lisas torp sa...

Åh, så mycket fint du har! Visst är det speciellt med gammalt porslin och att kunna kombinera olika former!

Önskar dej en riktigt skön lördag!
Kram
Lisa

Alice & Elvira sa...

Så vackert vitt porslin du har, är ju lite småförtjust i blått så burkarna och skärbrädan var verkligen ljuvliga!

Önskar dig en fin och mysig helg!
Kramar Catarina

Hoffmans Design sa...

Underbara dom burkarna i porslin.
Hoppas maskinen kom fram min står fram och jag kommer sätta mej där i morgon.
Ha nu en kanon helg och njut.
Kram Antonija

Mariette sa...

Hej!

Tusen tack för din jättesnälla hälsning! Det var verkligen fina ord...

Vilket vackert porslin, skärbrädan är ljuvlig och ja allt det andra också förstås!

Hoppas du har en riktigt go helg, här blir det snart fotbollsmatch!

Kram Mariette

Fågel Blå sa...

Åhhhh så mycket fint du har där på hyllan!!!
Underbara saker!!!!
Hoppas du får en fin Helg!
Din knoppbräda var för stor att skicka med Schenker så det blev bussgods! Du får kolla mailen, för där meddelas när den kommit fram!
Ha en fin Söndag!
Kram Kathrine

vadmalen sa...

Tack så mkt för födelsedaghälsningen. Jag hade en jättetrevlig fest igårm med goda vänner.Du har ju hittat så fint vitt porslin inte alltid så lätt längre tycker jag.
Ha en bra söndagskväll.
Kram
Birgit

Granne med Selma sa...

Jag är så oerhört förtjust i blått och vitt! Härligt traderafynd!

/Sussie

Änglarnas hus sa...

Så mycket fint i porslinsväg du har! Kul att ändra om och fixa lite :)

Ha en fortsatt mysig söndagskväll!! Kramis Sanne

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så fantastiskt mycket fint porslin du har! Den blå/vita skärbrädan, wow!! Superläcker.

Ha det gott, hälsningar Monica

PS. Det kommer en final så småningom, då får du gärna rösta på min bild.

Anonym sa...

Vad fina saker du har på din hylla!

Jag är kär i din fina skärbräda. Jag har börjat samla på sådana och har hittills två :)

Ha en bra dag!

Kram LEna

Anonym sa...

Så fräscht och fint... blått och vitt är så somrigt! Hoppas din helg blev bra och din vecka blir jättebra!

Kram Eva-Mari