lördag 19 december 2009

Allting är vitt, vitt, vitt........

Godmorgon alla kära bloggvänner och alla andra goa människor som tittar in här hos mig. Tack för alla trevliga och snälla kommentarer, de värmer så gott! Jag ska så fort jag får en sekund över titta in till er alla!
*
Idag gör jag ett kort inlägg för dagen har ett fullspäckat schema med "måste-och-hinna-med-saker".
*
I går kväll när jag åkte hem blev jag helt förundrad över vad kung Bore kan bjuda på. Från himlen singlade snöstjärnor ner som silverglitter och träden glittrade som om någon strött över dem med diamanter och brillianter. Det var så vackert så det gjorde ont!
*
Dagens morgon var kall och himlen rodnade så vackert när solen steg upp, träden har klätt på sig en slöja med rimfrost och kylan nyper tag om näsan så att den blir röd.

Denna lilla tomte är den enda tomten här i huset (förutom maken då). Tomten är målad av en äldre dam här i trakten och jag köpte den på en julmarknad för många år sedan. Jag är så förtjust i färgen på tomten, detta kommer tyvärr inte helt till sin rätt på fotot.
Ha en riktigt skön fjärde advent och försök att koppla av så mycket ni kan mellan varven. Stora kramar till er alla!!!
Vi ses!

2 kommentarer:

Compact Garden sa...

Vilken fin blogg du har..helt i min smak :)
jag ser att ni har fått snö något vi bara kan önska oss här i Göteborg..
Vilken söt liten tomte du har, visst är det kul med något som hänger med och måste fram till jul..själv har jag en urful kottetomte (som INTE kan visas på bild :D)som jag haft sen barn och den ska bara fram under granen så är det bara...ingen jul utan den!

Ha en riktigt skön helg/Anne

Noll54/Eva-Karin sa...

Kikar in för att önska en skön sista advent!!!

E-K/noll54