söndag 1 november 2009

Lite loppisfynd

Det var ett tag sedan jag var ute på en riktig loppisturné, men några guldkorn har jag lyckats erövra. Tre vackra dukar broderade vitt-i-vitt. En "skänkduk" (såg namnet någonstans) vilket är en duk som är fållad på ena långsidan och läggs mot bakkanten av skänken, medan de tre övriga sidorna är broderade. Kanske även för att spara på dyrbar broderitråd? Den andra duken är broderad med underbart vackra rosor, hålsöm och kantad med tunn spets. Den tredje duken är broderad med hålsöm och även kantad med hålsöm. Sen hade jag lyckan att hitta två askar i kristall, de passar bra att ha smycken i. Gissa vad de glittrar efter att jag tvättat bort dammet. Till sist måste jag visa min kaktång och de söta kaffeskedarna i nysilver. Snart dax att ta fram finkopparna och ha kaffekalas m a o

Inga kommentarer: