lördag 21 november 2009

Den nya tallrikshyllan

Nu är den nya tallrikshyllan på plats! Säkerligen kommer jag att plocka om i hyllan många gånger, men nu får den se ut så här ett tag, det finns så många andra projekt som pockar på. Jag har varit på besök i Lissboden och köpt ett jättefint tyg som jag ska klä om min lilla kökssoffa med, men först måste soffan målas om...ja ni vet ju hur det är....

På skänken i köket är det en salig röra just nu, där ska det också bli ordning. Tyckte dottern var gullig när hon knöt en rosa rosett på ljusstaken för att uppmärksamma rosa bandet kampanjen.
Den här vackra plåtburken hittade jag på loppis, den är lite skavd på utsidan, men ren och fin på insidan, så den kommer att användas till julpepparkakorna i år.
Nej nu är det dax att ta fram sandpapper, penslar och färg...........vi ses!

Inga kommentarer: